روحانی گاهی فراموش می‌کند رئیس دولت است

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری گفت: روحانی گاهی فراموش می‌کند رئیس دولت است و تنهاست اوست که می‌تواند وزیران بی‌کفایت را تغییر دهد.

روحانی گاهی فراموش می‌کند رئیس دولت است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام حسین قیومی عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به گذشت یکسال از عمر دولت دوازدهم، درباره عملکرد دولت روحانی گفت: اگر بخواهیم درباره کارنامه دولت دوم آقای روحانی نظری دهیم، باید بگوییم در مجموع دولت دوازدهم عملکرد قابل دفاعی نداشته است.

وی در همین زمینه افزود: باید موانع و کارشکنی‌های بین‌المللی را که در عملکرد دولت تاثیر مستقیم داشته‌اند نیز در این ارزیابی مورد نظر قرار داد. نباید بی‌رحمانه تیغ انتقاد را بر عمکرد دولت دوازدهم وارد کرد. در هر صورت آقای روحانی باید در این سه سال باقی مانده تدبیری برای مشکلات و کاستی‌های دولت خود به ویژه در بحث انتقاداتی که به عملکرد وزرایش وارد می‌شود، انجام دهد.

**روحانی گاهی فراموش می‌کند که رئیس دولت است

عضو شورای مرکزی حزب اصلاح طلب مردم سالاری با بیان اینکه عملکرد وزرای دولت دوازدهم در یک سال اخیر به همگان نشان داد که این کابینه، کابینه‌ای کارآمد نیست، گفت: اگر رئیس‌جمهور هرچه سریع‌تر اقدام به ترمیم کابینه خود نکند، با گذشت زمان حتی ترمیم کابینه نیز به سختی امکان‌پذیر خواهد شد.

قیومی با اشاره به انتقاداتی که روحانی از برخی اعضای کابینه خود در ماه‌های اخیر داشته، خاطرنشان کرد: آقای روحانی گاهی اوقات فراموش می‌کند که رئیس دولت است و به نوعی نقش اپوزیسیون را بازی می‌کند، در حالی که تنها رئیس جمهور است که می‌تواند وزرای کم کار را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه این ژست‌ها دیگر در بین مردم خریدار ندارد و مردم این‌گونه رفتارهای متناقض را نمی‌پذیرند، تصریح کرد: برخی اعضای کابینه دولت شاید روزی کار‌آمد بودند ولی امروز به دلیل نداشتن انگیزه به اعتبار دولت و حامیانش لطمه می‌زنند.

**تیم اقتصادی دولت قادر به ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور نیست

این فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد از تیم اقتصادی دولت گفت: بالا رفتن قیمت ارز و برخی کالاهای اساسی در ماه‌های اخیر این واقعیت را به اثبات رساند که تیم اقتصادی دولت قادر به ساماندهی اوضاع اقتصاد کشور نیست. بنابراین با خروج آمریکا از برجام و بازگشت برخی تحریم‌ها، لازم است یک تیم اقتصادی پرانرژی و کارآمد جایگزین تیم اقتصادی کنونی شود تا با اقدامات سازنده و کوتاه مدت خود تاثیر تحریم‌های جدید بر زندگی مردم به حداقل رسد.

قیومی با اشاره به تکرار حضور برخی چهره‌ها به عنوان وزیر در کابینه دولت‌های مختلف پس از انقلاب تاکید کرد: حضور چهره‌های تکراری در کابینه دولت این ذهنیت را برای مردم ایجاد کرده که در کشور نوعی قحط‌الرجال وجود دارد. این در شرایطی است که بسیاری از جوانان نخبه نسل سوم و چهارم انقلاب، آماده‌اند با انگیزه بالا مسئولیت‌های مدیریتی کشور را برعهده گرفته و با روحیه انقلابی به مبارزه با مشکلات کشور بروند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با بیان اینکه راه‌های ورود جوانان به عرصه مدیریت کشور از سوی عده‌ای محدود که در دایره مدیریت کشور جا خوش کرده‌اند بسته شده است، تصریح کرد:‌ شاید علت این موضوع این باشد که در صورت میدان دادن به جوانان و توفیق آنها در عرصه مدیریت کشور،‌ ناکارآمدی مدیران کنونی هرچه بیشتر برای مردم به اثبات می‌رسد. چرا که جوانان ما نشان داده‌اند هرگاه کارها به آنها سپرده شد، بهترین نتیجه ممکن به‌ دست آمده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه