دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره):

امام خمینی راه حضرت علی(ع) را ادامه داد

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) گفت: اوج غرور ما این است که امام(ره) را می توانیم در مکتب امیرالمومنین ارزیابی کنیم، میان دوران امام خمینی و شخصیتشان با دوران حضرت امیر (ع)مشترکاتی وجود دارد.

امام خمینی راه حضرت علی(ع) را ادامه داد

به گزارش ۸دی، محمد علی انصاری در نشست خبری که پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: ما همه دستاوردهای خودمان را از پنجره‌ای می‌بینیم که نور امام(ره) از آن می تابد. اوج غرور ما این است که امام(ره) و مردم را می توانیم در مکتب امیرالمومنین(ع) ارزیابی کنیم. میان دوران امام خمینی و شخصیتشان با دوران حضرت امیر(ع) مشترکاتی وجود دارد.

وی ادامه داد : رهبری فرموده اند، از زمانی که امام (ره) را ملاقات کردیم، ایشان را در مقایسه با آن الگوی عصر یعنی حضرت امیر(ع)، بهترین یافتیم. نمی خواهم بگویم که امام ، حضرت امیر(ع) بود ؛ امام(ره) خودش را خاک پای یاران حضرت امیر(ع) به حساب نمی آورد، اما از لحاظ بشری ما نزدیک ترین الگو را در ایشان دیدم. می شد آن بزرگوار را در رفتار این مرد شناخت.

انصاری گفت: رهبری در فراز دیگری می فرمایند امام بزرگوار ما افتخار می کرد که خود را کمترین یاران علی (ع)و خدمتگذار علی ابن ابی طالب بداند. یا در جای دیگر می فرمایند روش امام(ره) روش پیامبران و متصلان به غیر است.

وی سپس گفت: امیرالمومنین(ع) مرد خدا، مرد نماز، مرد ایثار،مردمردمداری و مدارا با دشمن، وحدت، یکرنگی و یک لباس و غذا آن هم در اوج اقتدار و در اوج تنهایی بود. علی(ع) مرد همه فضیلت های انسانی بود. امام(ره) یک شیعه کامل بود، اما در قامت یک حاکم عادل و دین سالار، مردمدار ، یک مرد دشمن شناس و صف شکن، رهبری کردند.

انصاری تصریح کرد: هیچ اغراق نیست که بگوییم همه آرزوی امام(ره) ارائه روش و منش حضرت امیر(ع) به جهانیان بود. ما یک کلمه یا یک حرکت جدا از راه حضرت علی (ع) در راه امام (ره) پیدا نمی‌کنیم.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه