روایتى از حاشیه هاى سخنرانی یکی از دانشجویان در دیدار با رهبر انقلاب

سخنان سحر مهراب ىعضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب با حاشیه هایی همراه بود.

روایتى از حاشیه هاى سخنرانی یکی از دانشجویان در دیدار با رهبر انقلاب
به گزارش ۸دی، روایت دو خبرگزاری از حاشیه های سخنرانی سحر محرابی در دیدار با رهبر انقلاب را می خوانید.

آنا نوشت: سحر مهرابی سخنران جنجالی مراسم بود. او که به نمایندگی از شوراى نظارت بر نشریات دانشجویى پشت تریبون قرار گرفته بود از دموکراسی و اهمیت توجه به رای مردم شروع کرد. سوزنی به نهادهای به قول خودش انتصابی زد و در نهایت با اشاره به ماجرای حصر فضای حسینیه را ملتهب کرد. سحر تلاش می‌کرد با بالاتر بردن صدایش بر شعارهای «مرگ بر فتنه‌گر» دانشجویان غلبه کند اما ناچاراً مکثی کرد تا با پادرمیانی مجری فضا آرام شود و او صحبت‌هایش را ادامه دهد. گفتگوی طولانی خانم مهرابی با آقا نشان داد انتقاد تند و تیز کردن راه خوبی برای گپ و گفت اختصاصی طولانی‌تر پس از سخنرانی است. بچه‌هایی که جلوتر نشسته بودند گوش تیز کرده بودند شاید چند کلمه‌‍‌ای از مکالمه را بشنوند. آنها آنقدر درگیر تلاش برای شنیدن صحبت‌ها بودند که تا مجری خواست چند بیتی شعر بخواند، فریاد زدند: «هیسسس!». البته اثری نداشت و آقای مجری کار خودش را ادامه داد…

فارس نوشت: سحر مهرابی، عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم سخنران دیگر این مراسم است که تند صحبت کرد، آنقدر تند که در پی اعتراض تعدادی از دانشجویان مجبور می‌شود با صدای بلندتری حرف بزند.
وی گفت: تحدید حقوق و آزادی‌های شهروندی برای تشکیل انجمن‌های سیاسی و سندیکاهای صنفی و سمن‌ها، نقض حق برگزاری اجتماعات، تعرض مکرر به حق آزادی بیان، محدودسازی روزافزون حق دسترسی آزاد به اطلاعات با اعمال فیلترینگ غیرقانونی و برخورد با مطبوعات، همه و همه فضایی را به وجود آورده که اعتراض مدنی و قانونی به عنوان انتخابی ساده و ممکن از دسترس شهروندان خارج شده است.
عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم در بخش دیگری از صحبت‌هایش که اعتراض جمعی از دانشجویان را در پی داشت، گفت: گزینش‌های سلیقه‌ای برای تحصیل و اشتغال، برخوردهای خلاف موازین شرعی با زنان به بهانه ارشاد آن‌ها، نقض حق دادرسی عادلانه در خلال رسیدگی در دادگاه‌های ویژه و یا نقض مکرر حقوق متهمان مانند حق دفاع یا دسترسی به وکیل خصوصا در پرونده‌های سیاسی و محدودیت خودسرانه آزادی اشخاص مانند هشت سال حصر غیرقانونی، تنها نمونه‌هایی از تعرض به حقوق اولیه انسانی است که صیانت از آن، وظیفه بدیهی هر حاکمیتی و به ویژه حاکمیت دینی است.
صحبت‌هایش که تمام می‌شود به سوی رهبری می‌رود و آقا لحظاتی هرچند بیشتر از سایرین با وی به گفت‌وگو می‌پردازند. اینجا هم گوش‌ها تیز می‌شود هرچند که چیز خاصی شنیده نمی‌شود…

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه