در گفتگو با 8دی مطرح شد:

بازیگر سریال «سرّ دلبران»: مسجد در قدیم پاتوق بود تنها برای نماز خواندن نبود

بازیگر سریال «سرّ دلبران» گفت: این سریال می خواهد بگوید مسجد قدیما پاتوق بود، تنها برای نماز خواندن نبود و مردم محله قرارهایشان را درمسجد می گذاشتند و دید و بازدید می کردند.

بازیگر سریال «سرّ دلبران»: مسجد در قدیم پاتوق بود تنها برای نماز خواندن نبود

شهرام عبدلی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی درباره سریال ویژگی های سریال «سر دلبران»، اظهار کرد: ما دوست داریم با رسانه ملی همیشه همکاری داشته باشیم زیرا این رسانه ملی برای همه مردم است.

وی با اشاره به اینکه یک جاهایی برخی ابعاد فرهنگی ما دارد معانی اصلی خود را از دست می دهد، تصریح کرد: یکی از این جاها مساجد است.

 

 

بازیگر مجموعه تلویزیونی «سرّ دلبران» افزود: راحت بگویم خیلی جاها که از کنار مسجدی رد می شویم غیر از ساعات وقت نماز درب مسجد بسته است یعنی شما اجازه ورود به مسجد ندارید و درب آن را می بندند و می روند.

عبدلی با بیان اینکه یک روز سر فیلمبرداری به مسجدی پناه برده بودیم و من بیمار بودم، گفت: سرایدار مسجد آمد گفت یا بلند می شوید از اینجا می روید یا درب را به رویتان می بندم شاید این گلایه از این طریق به گوش مسؤولان برسد.

 

** مسجد در قدیم پاتوق بود تنها برای نماز خواندن نبود

وی افزود: «سرّ دلبران» می گوید مسجد در قدیم پاتوق بود، مسجد تنها برای نماز خواندن نبود و مردم محله قرارهایشان را درمسجد می گذاشتند و دید و بازدید می کردند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «سر دلبران» باتأکید بر اینکه متأسفانه با این وضعیت این دیدارها و بازدیدها به کافی شاپ ها و قهوه خانه ها کشیده شده است، اضافه کرد: متأسفانه شب های ماه رمضان در قهوه خانه ها حاضر می شوند.

 

 

** مسجد می تواند پاتوق فرهنگی، مذهبی و هنری باشد و آدم ها را دور هم جمع کند

 

وی خاطرنشان کرد: سریال «سر دلبران» این واقعیت را می گوید که مسجد صرفا برای نماز خواندن نیست و می تواند پاتوق فرهنگی، مذهبی و هنری باشد و آدم ها رادور هم جمع کند و بزرگتر ها با کوچک تر ها ارتباط داشته باشند این همان صله رحمی است که دین ما به ما می گوید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه