ترامپ به “کیم جونگ اون” باغ سبز نشان داد

رئیس جمهوری آمریکا درباره حضور یک گروه از مقام‌های این کشور در کره شمالی برای آماده سازی شرایط به منظور برگزاری دیدار میان رهبران دو کشور که قرار است پس از کش و قوس‌های فراوان در سنگاپور برگزار شود، توئیت جدیدی منتشر کرد.

ترامپ به “کیم جونگ اون” باغ سبز نشان داد

به گزارش هشت دی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیت جدید خود نوشت:‌ تیم ما وارد کره شمالی شده تا به برنامه ریزی برای نشست میان من و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در سنگاپور بپردازد. به واقع بر این باورم که کره شمالی می‌تواند یک روز از نظر اقتصادی و مالی کشوری بزرگ شود و این پتانسیل را دارد. کیم جونگ با من هم عقیده است. این مساله اتفاق می‌افتد.

این توئیت در حالی از سوی ترامپ منتشر شده که وی پس از انتشار نامه‌ای به کیم جونگ اون و لغو غیرمنتظره دیدار با وی در سنگاپور، به یکباره نظرش را تغییر داد و اعلام کرد که تمایل دارد تا این دیدار صورت گیرد.

مراحل آماده سازی برای برگزاری این نخستین دیدار میان رهبران کره شمالی و آمریکا در سنگاپور – کشور میزبان – در حال انجام است.

اخیرا نیز مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی با کیم جونگ اون دیدار کرد و رضایت خود را بابت چنین دیداری اعلام کرد.

هیات آمریکایی که به کره شمالی رفته روز یکشنبه با مقام‌های کره شمالی در منطقه غیرنظامی شده در مرز دو کره دیدار کرد.

مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌ جنوبی نیز جزئیاتی را درباره دیدار غیر منتظره‌اش با رهبر کره شمالی مطرح کرد.

آژانس خبری کره‌ جنوبی نیز از قول یکی از مقام‌های ارشد این کشور اعلام کرد: رئیس‌جمهور احتمالا برای یک نشست سه جانبه با کیم جونگ اون و ترامپ ماه آتی میلادی به سنگاپور می‌رود و البته این بستگی به نتایج گفت‌وگوهای در حال انجام میان پیونگ یانگ و واشنگتن دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه