چینی هابرای سرمایه گذاری توسعه ای درایران اعلام آمادگی کردند

هیات اقتصادی کشور چین در دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی و بازدید از طرح های توسعه ای این منطقه برای سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای ابراز علاقمندی و آمادگی کردند.

چینی هابرای سرمایه گذاری توسعه ای درایران اعلام آمادگی کردند

به گزارش هشت دی،مدیر کل دپارتمان قراردادها از شرکت مهندسی ساخت و ساز دولتی کشور یکشنبه شب در این نشست اظهار کرد: هدف از حضور در منطقه آزاد انزلی آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه است.
چن شیکسئو با اشاره به ظرفیت های بالای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین افزود: آمادگی سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای منطقه آزاد انزلی را داریم و امیدواریم این منطقه سریعتر از پیش توسعه یابد.
وی یاد آور شد شرکت متبوعش بزرگترین شرکت ساختمانی تحت تملک دولت چین با گردش مالی سالیانه ۱۸۰ میلیارد دلار بوده و در حال حاضر در ۱۲۰ کشور و منطقه فعالیت می کند .
چن شیکسئو بیان کرد : شرکت مهندسی ساخت و ساز دولتی چین، طراحی پروژه های عمرانی و زیر ساختی و سرمایه گذاری را بر عهده دارد و اگر شرایط قرار داد ها مناسب باشد علاقمندیم که به صورت مستقیم در پروژه ها سرمایه گذاری کنیم.
مدیر اداره تجارت با ایران و عراق از کشور چین خاطر نشان کرد: شرکت ما در مسیر راه ابریشم در حال فعالیت است و با توجه به تجارب بسیاری که کسب کرده ایم و آمادگی سرمایه گذاری و فعالیت در منطقه ازاد انزلی را نیز داریم .
** کریدور چین ،قزاقستان ،انزلی به زودی راه اندازی می شود
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه این نشست اظهار کرد: با ورود اولین محموله کالا های تجاری به بندرکاسپین از مسیر کریدور جدید چین ، قزاقستان ،انزلی در آینده نزدیک با حضور مقامات دو کشور این کریدور راه اندازی و فعال می شود.
رضا مسرور افزود: روابط ایران و چین ، روابطی استراتژیک و دو سویه است و در حال حاضر علاوه بر فعالیت تولیدی و تجاری تعداد زیادی از شرکت های چینی در منطقه آزاد انزلی، با اتاق بازرگانی چین و شرکت های مختلف چینی نیز توافقنامه همکاری داریم .
وی تصریح کرد: با توجه به حجم مبادلات تجاری ایران و چین در تلاشیم که یک مسیر از کریدور جاده ابریشم را از مسیر چین ، آکتائو ، انزلی را از ایران عبور دهیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید کرد: اتصال ریلی رشت به بندر کاسپین یکی از مهم ترین پروژه های زیر ساختی و در بخش انتقال کالا بوده و با توجه به توانمندی های هیات چینی ، امکان توافق جهت احداث خط را آهن رشت به بندر کاسپین با سرمایه گذاری شرکت چینی وجود دارد.
مسرور با اشاره به اهمیت پروژه های زیر ساختی و بندر کاسپین به منظور توسعه مراودات تجاری گفت : ساخت اسکله در بندر کاسپین و همچنین پارک لجستیک و شهرک صنعتی در پسکرانه این بندر، از دیگر فرصت های سرمایه گذاری این منطقه برای شرکت چینی است.
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی نیز در مسیر کریدور نوستراک قرار دارد تاکید کرد: با بهره گیری از حمل و نقل ترکیبی می توان در مدت زمان کوتاه تری کالاهای تجاری را به مناطق مختلف آسیا و اروپا انتقال داده شود.
مسرور مهمترین کریدور مطرح شده برای مسیر جاده ابریشم ، مسیر چین ، قزاقستان، منطقه آزاد انزلی دانست و خاطر نشان کرد : آمادگی همکاری مشترک با شرکت ساخت و ساز دولتی چین در زمینه سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری، ساخت هتل، پارک آبی و سایر مجموعه های تفریحی ، گردشگری و عمرانی را داریم.
در پایان این نشست، هیات اقتصادی کشور چین از بندر کاسپین ،اسکله مارینا ، مجموعه آکواریوم با سرمایه گذاری خارجی و شعبه تولیدی ایران کارخانه ایران یونگ چین که از مهمترین تولید کنندگان لوازم الکتریکی ضد حریق در جهان است بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه