مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد

پرداخت «حقوق»ها قبل از پایان هر ماه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در چهار ماه اخیرتعامل و ارتباط خوبی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برقرارشده که این نشان می دهد وکلای ملت به مسایل و مشکلات بازنشستگان و همچنین چالش‌های پیش روی صندوق بازنشستگی کشوری توجه ویژه‌ای دارند و در این زمینه آماده‌اند تا خلاءهای قانونی را برطرف کنند

پرداخت «حقوق»ها قبل از پایان هر ماه

به گزارش ۸دی، جمشید تقی زاده در جمع کانونهای بازنشستگی استان البرز با اشاره به اینکه باید از ظرفیتها و توانمندیهای بازنشستگان در اجرای برخی از برنامهها استفاده کرد، افزود: دیدار با ۱۰۳ نماینده مجلس شورای اسلامی این فرصت را برای مجموعه صندوق بازنشستگی فراهم کرد تا بتوانیم مسائل و مشکلات صندوق را به اطلاع نمایندگان مردم در خانه ملت برسانیم. همچنین توانستیم در خصوص مطالبات و نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بازنشستگان با هدف تغییر نگاه نسبت به این قشر فرهیخته به بحث و گفت و گو بپردازیم.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل فراکسیون بازنشستگی در مجلس شورای اسلامی و کارهایی که در این زمینه انجام شده است، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری از مسوولان قوا گرفته تا اساتید دانشگاه، معلمان و فرهنگیان، اصحاب فرهنگ و هنر و … را تحت پوشش خود قرار داده و به همین دلیل در قبال این عزیزان مسولیت سنگینی برعهده دارد.

تقی زاده با بیان اینکه ما باید با هم به ادبیات مشترک برسیم، تصریح کرد: اگر در زمانی که کسورات شاغلین دریافت می شد، سرمایه گذاری مناسبی صورت گرفته بود، اکنون برای پرداخت حقوق نیاز به دولت نبود. بسیاری از شرکت های واگذار شده به صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت های زیانده بودند که در پرداخت حقوق کارگران خود نیز با مشکل مواجهند.

وی یکی از برنامه‌های صندوق بازنشستگی کشوری را پرداخت حقوق پیش از پایان هر ماه عنوان کرد و گفت: همه توان خود را در ماههای اخیر بکار گرفته‌ایم تا حقوق بازنشستگان عزیز در موعد مقرر پرداخت شود، چراکه به خوبی می دانیم یک روز تاخیر در پرداخت حقوق چه سختی‌هایی برای این عزیزان به همراه دارد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری مهم ترین وظیفه و آرمان این صندوق را دفاع از بازنشستگان عزیز دانست و افزود: سرمایه‌های دراختیار این صندوق و شرکتهای تابعه، همه، اموال و سرمایههای بازنشستگان است و ما تلاش میکنیم تا با تغییر روشهای گذشته و با نگاه تازه به بنگاهداری، ضمن بهبود وضعیت شرکتها، بیشترین سود را برای صندوق کسب کنیم. امروز باید از سرمایه‌هایمان بهترین استفاده را ببریم و سبد سرمایهها را از بازار نقدی به بازار پول و سرمایه و کسب و کارهای نوین تغییر دهیم.

تقی زاده تاکید کرد: ما باید تفکر ورزش را در میان جامعه بازنشستگان ایجاد کنیم و برگزاری جشنواره های ورزشی بهانه ای برای ایجاد این تفکر است. در حوزه گردشگری و سفر نیز باید با جدیت و نگاه تازه ای وارد شویم و بسته ارزان و مناسبی را تعریف کنیم. در حوزه درمانی نیز نیاز به تحول است که در حال آماده کردن بسترهای لازم آن هستیم.

وی بیان کرد: همه ظرفیت های خود را استفاده می کنیم تا صدای بازنشستگان در میان مسوولان به خصوص در مجلس شورای اسلامی باشیم و آنچه مورد انتظار بیشتر بازنشستگان است را دنبال کنیم. به همین منظور هم بررسی قانون مدیریت خدمات کشوری را از کمیسیون ویژه به کمیسیون اجتماعی آوردیم تا بحث و بررسی ها تخصصی و کاربردی تر باشد.

مهرداد محمدبیگی، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان البرز نیز با تاکید بر اینکه این استان «ایران کوچک» است و میزبان بسیاری از بازنشستگان از سایر استان ها است، بر لزوم توجه بیشتر به بازنشستگان استان البرز تاکید کرد و افزود: این استان با توجه به جمعیت بازنشستگان و نیازهایی که دارد، هنوز فاقد خانه امید است. در حال حاضر ۳۱ هزار بازنشسته البرزی و ۵ هزار بازنشسته غیرالبرزی در این استان ساکن هستند.

محمدبیگی گفت: برگزاری دوره های آموزش پیشگیری از آلزایمر، تغذیه، ورزش و ..، برگزاری جشنواره ورزشی، ارتباط با کانون های بازنشستگی، تعامل و رایزنی برای ارائه خدمات و تسهیلات رفاهی به بازنشستگان، برگزار همایش ۲۵ ذی الحجه بخشی از فعالیت های این مدیریت در سال گذشته است.

در این نشست، روسای کانون های بازنشستگی استان البرز نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. رئیس شورای عالی کانون های بازنشستگی استان البرز، گفت: یکی از مهم ترین مسائل بازنشستگان معیشت و حقوق های دریافتی است که کفاف زندگی آن ها را نمی دهد و به همین دلیل بازنشستگان به اشتغال مجدد روی آورده اند.

شکری با تاکید بر ضرورت توجه به شان و منزلت بازنشستگان گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری در زمان اجرای آزمایشی مناسب نبود که امیدواریم در بررسی ها و برای تصویب نهایی مشکلات و معایب آن رفع شود. باید نگاه ها به بازنشستگان تغییر کند و جایگاه و شان این عزیزان پس از این همه سال خدمت به کشور، ارتقا یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، باغستانی یکی دیگر از روسای کانون های بازنشستگی استان البرز نیز در سخنانی گفت: باید در حوزه سفر بازنشستگان تغییراتی ایجاد و تجدید نظر شود. در حوزه درمانی نیز هزینه های زیادی برای دهان و دندان باید پرداخت شود که در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیست. یکی دیگر از مشکلات کاهش یکباره و قابل توجه حقوق و مزایا پس از بازنشستگی است که از نظر روحی آسیب هایی به همراه دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه