بهره‌برداری از ۴ پست ۶۳ کیلوولت در گیلان

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به فصل تابستان پیش رو و در نتیجه افزایش گرما و اهمیت و ضرورت بیش از پیش مدیریت مصرف انرژی برق گفت: سرمایه گذاری‌های سنگین برای ساخت نیروگاه‌ها و همچنین احداث خطوط و پست‌های انتقال و فوق توزیع برای تأمین برق پایدار مشترکین فقط و فقط برای ۱۰ روز از سال است که در آن بازه زمانی با اوج مصرف برق مواجه هستیم.

بهره‌برداری از ۴ پست ۶۳ کیلوولت در گیلان
به‌گزارش ۸دی، عظیم بلبل آبادی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به فصل تابستان پیش رو و در نتیجه افزایش گرما و اهمیت و ضرورت بیش از پیش مدیریت مصرف انرژی برق گفت: سرمایه گذاری‌های سنگین برای ساخت نیروگاه‌ها و همچنین احداث خطوط و پست‌های انتقال و فوق توزیع برای تأمین برق پایدار مشترکین فقط و فقط برای ۱۰ روز از سال است که در آن بازه زمانی با اوج مصرف برق مواجه هستیم.
بلبل آبادی ادامه داد: هدف از مدیریت مصرف برق، به هیچ وجه محدود کردن مصرف انرژی برق برای مصرف کنندگان و مشترکین نیست؛ بلکه هدف اصلی استفاده درست، هوشمندانه و بهینه از انرژی برق است.
وی افزود: شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان راهکار‌های متفاوتی برای تأمین برق پایدار مشترکین اتخاذ کرده است که از جمله این راهکارها، اجرای طرح ذخیره عملیاتی، طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی برای صنایع سنگین استان، ارائه سمینار و کنفرانس در زمینه مدیریت مصرف بطور رایگان برای سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات مختلف و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه استفاده بهینه از برق است.
بلبل آبادی با بیان اینکه در تیرماه سال جاری شاهد بهره برداری از پست ۶۳.۲۰ کیلوولت توحید گلسار خواهیم بود، افزود: علاوه بر این پست، پست‌های ۶۳.۲۰ کیلوولت سپیدرود رشت، سلیمانداراب رشت و صومعه سرا نیز حداکثر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید و بخشی از واحد‌های یک نیروگاه مولد مقیاس کوچک نیز در پیک سال ۹۷ وارد مدار خواهد شد.
بلبل آبادی افزود: از دغدغه‌های اصلی صنعت برق و شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان این است که در راستای برق رسانی نیاز به ساخت نیروگاه‌ها و همچنین احداث خطوط و پست‌های انتقال و فوق توزیع با سرمایه‌گذاری بسیار سنگین است، که علاوه بر این سرمایه‌گذاری سنگین، احداث این تاسیسات نیز بسیار زمان بر هستند.
وی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری بسیار سنگین فقط و فقط برای ۱۰ روز از سال است که در آن بازه زمانی با اوج مصرف برق مواجه هستیم. به عبارتی سرمایه گذاری‌های سنگین صنعت برق فقط برای ۳۰۰ ساعت از سال مورد استفاده قرار می‌گیرد و در سایر اوقات زمانی سال این ظرفیت ایجاد شده بلااستفاده است که با استفاده صحیح از انرژی برق می‌توان از این سرمایه گذاری در صنایع مولد، احداث کارخانجات و اشتغالزایی استفاده کرد.

منبع: برق نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه