سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بنیاد برکت در ۴ استان کشور

مدیر منطقه ۴ سرمایه‌گذاری اقتصادی بنیاد برکت از سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی این بنیاد امسال در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و گیلان خبر داد.

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی بنیاد برکت در ۴ استان کشور

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس، اصغر بالسینی پیش از ظهر امروز در جلسه سرمایه‌گذاری توسعه گیلان با بیان اینکه وظیفه اصلی بنیاد برکت در حوزه اقتصادی است، اظهار داشت: ۷۰ درصد اولویت‌ها در حوزه توانمندی اقتصادی است.

وی به اجرای پروژه‌های اقتصادی با همکاری بنیاد برکت در گیلان اشاره کرد و ادامه داد: بنیاد مذکور در بخش تاسیساتی، طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه در گردش ورود می‌کند.

بالسینی با بیان اینکه بنیاد برکت تا سقف ۴۹ درصد سهام شرکت‌ها را خریدار می‌کند، تصریح کرد: در سود و زیان شرکت‌ها شریک می‌شویم و پس از مدت پنج سال سهام خود را واگذار می‌کنیم.

مدیر منطقه ۴ سرمایه‌گذاری اقتصادی بنیاد برکت، هدف این بنیاد را چرخش منابع در حوزه‌های مختلف به منظور توانمندسازی استان‌ها خواند و بیان کرد: سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و گیلان سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی از اختصاص بودجه به منظور تکمیل طرح‌های توسعه‌ای گیلان در سال ۹۳ خبر داد و یادآور شد: طرح‌ها باید دارای توجیه اقتصادی و مالی باشند و اگر این اتفاق بیفتد وارد مشارکت با شرکت‌ها می‌شویم.

بالسینی، هدف از مشارکت در تکمیل طرح‌ها را برطرف کردن مشکلات شرکت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: شریک‌های اقتصادی در اولویت فروش سهام برکت پس از پنج سال هستند.

*پروژه‌های گردشگری با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت تکمیل باشد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در جلسه مذکور خواستار اولویت تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای گردشگری در استان شد و گفت: پروژه‌های گردشگری با مقداری کمک به بهره‌برداری می‌رسند.

رضا علیزاده با اشاره به گردشگرپذیری گیلان، بیان کرد: باید فرصتی ایجاد شود تا پروژه‌های گردشگری سریع‌تر راه‌اندازی شوند.

* سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی در گیلان

استاندار گیلان نیز در جلسه سرمایه‌گذاری استان، اشتغال را اولویت فعالیت‌ها در سال جاری خواند و اظهار کرد: گیلان باید با استفاده از فرصت‌ها جزو ۱۰ استان برتر کشور در ایجاد اشتغال باشد.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه همگرایی و همفکری بین دستگاه‌ها و مدیران برای ایجاد اشتغال در گیلان وجود دارد، افزود: سهم استان در ایجاد اشتغال سالانه ۵۰ میلیارد تومان بود اما با همکاری و همراهی مسئولان این رقم به ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا می‌کند.

وی بر استفاده از توان بخش خصوصی تأکید کرد و بیان داشت: استفاده از توانمندی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در گیلان باید ادامه پیدا کند.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930128000465#sthash.GS8sJkH6.dpuf

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه