مدیر برنامه‌ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خبر داد

دانشگاه علامه طباطبایی صاحب کانون دانش آموختگان می‌شود

مدیر برنامه ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی از راه‌اندازی کانون دانش آموختگان این دانشگاه در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز می‌توانیم با بیش از ۷۸ هزار دانش آموخته دانشگاه علامه طباطبایی ارتباط برقرار کنیم.

دانشگاه علامه طباطبایی صاحب کانون دانش آموختگان می‌شود

به گزارش هشت دی،دکتر هدی غفاری، ضمن اعلام این مطلب اظهارکرد: برنامه‌ریزی‌های کلی معاونت فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی در راستای ایجاد ظرفیت برای مشارکت دانشگاهیان و نخبگان، برنامه‌ریزی امور فرهنگی و سیاست‌گذاری‌های مختلف در این حوزه، کاملا در راستای اهداف اسناد بالادستی تعیین و اجرا می‌شود. البته به طور مشخص این معاونت برای سال جاری یک سری برنامه‌ها را تدوین کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال بررسی بسترهای قانونی برای اجرای برخی برنامه‌های تدوین شده در امور فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی برای سال جاری هستیم که یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها، راه اندازی خانه آزاداندیشی دانشجویان دانشگاه علامه است که مورد تاکید ویژه ریاست دانشگاه قرار دارد.

دکتر غفاری همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر آئین‌نامه “خانه آزاداندیشی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی” در مراحل نهایی تدوین قرار دارد و این آئین‌نامه در آستانه ابلاغ است. در واقع چون راه اندازی این مرکز جزو ابتکارات دانشگاه به شمار می‌رود، بنابراین باید با در نظر گرفتن برخی ملاحظات و موارد تعیین شده در دستور کار قرار بگیرد.

 مدیر برنامه ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی همچنین یادآور شد: راه اندازی مرکز برقراری ارتباط دانشگاه با دانش آموختگان از دیگر برنامه‌های فرهنگی دانشگاه علامه در سال جاری به شمار می‌رود که بر این اساس، کانون دانش آموختگان دانشگاه علامه را نیز تاسیس خواهیم کرد.

دکتر غفاری ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۷۸ هزار دانش آموخته در دانشگاه علامه وجود دارد، در پی ایجاد شرایطی برای شکل‌گیری اعتبار سازمان‌یافته به دانش آموختگان و دانشگاه باشیم تا از تجربیات این افراد در امور مختلف آموزشی،‌ پژوهشی، فرهنگی و غیره… بهره‌مند شویم.

وی در ادامه اظهارکرد: اقدامات لازم برای راه اندازی کانون دانش آموختگان دانشگاه علامه در حال انجام است و امیدواریم در نیمه اول سال جاری به سرانجام برسد.

دکتر غفاری، تدوین پیش‌نویس‌های لازم برای ساماندهی مباحث فرهنگی در خوابگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم به صورت هدفمند شوراهایی برای مباحث خوابگاه‌های دانشجویی و به منظور پیگیری موضوعات دانشجویان داشته باشیم و از طریق آنها ارتباط متقابل با دانشجویان برقرار کنیم.

 مدیر برنامه ریزی و نظارت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر درخوابگاه‌های این دانشگاه تعامل خوبی با نهاد رهبری در امور مربوط به مباحث فرهنگی برقرار کردیم و برنامه‌های مشترکی در این حوزه برگزار می‌شود و خوشبختانه این تعامل با بخش‌های دیگر نیز وجود دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه