ترک تحصیل برای شرکت در عملیات رمضان

شهید جعفر اخوان در طول انقلاب، مقاله‌نویس، ورزشکار و مسئول کتابخانه روستای خود بود که در تاریخ ۲۸ تیر ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در منطقه عملیاتی شلمچه براثر اصابت ترکش خمپاره به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

ترک تحصیل برای شرکت در عملیات رمضان

به گزارش هشت دی،شهید جعفر اخوان متولد سوم فروردین‌ماه سال ۱۳۳۹ در روستای ماتک از توابع شهرستان صومعه‌سرا و از خانواده‌ای فقیر، مستضعف و مذهبی است.

این شهید بزرگوار دومین فرزند خانواده‌اش بود و در سن شش‌سالگی به مدرسه رفت و از همان دوران کودکی عشق به خدا، پیامبر و ائمه اطهار (ع) در قلب کوچکش موج می‌زد.

او علاقه خاصی به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) داشت و یکی از آرزوهایش این بود که ادامه‌دهنده راه آن امام همام باشد.

جعفر دوره ابتدایی را با رنج زیادی در زادگاهش به پایان رساند و دوره راهنمایی را نیز در ماتک خواند و سپس برای ادامه تحصیل راهی بازار جمعه صومعه‌سرا شد.

وی به مدت سه سال و تا مقطع سوم دبیرستان در ماتک تحصیل کرد و در حین تحصیل به خانواده‌اش در کار کشاورزی نیز کمک می‌کرد.

شهید اخوان دارای فضیلت‌های اخلاقی بسیار بود و به این دلیل در بین دوستانش احترام خاصی داشت و همواره در مسیر و راه امام گام برمی‌داشت.

جعفر پیش از انقلاب با شناخت وسیعی که از جنایات حکومت منحوس پهلوی داشت، تمامی فقر، محرومیت‌ها و نابسامانی‌های جامعه را ناشی از جنایات نظام جور و ستم و بی‌عدالتی این رژیم می‌دانست.

او همگام با امت مسلمان ایران در قیام شکوهمند و انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی حضوری فعال داشت و در تمامی تظاهرات و راهپیمایی‌های ضد رژیم منحوس پهلوی شرکت می‌کرد.

پس از پیروزی انقلاب، شهید اخوان با قلبی سرشار از ایمان و عشق به خدا و دفاع از اسلام در سال ۱۳۵۸ ترک تحصیل کرد و به دلیل علاقه بسیاری که به پاسداری از انقلاب اسلامی داشت به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

پس از ورود به سپاه دگرگونی عجیبی در وجودش پیدا شد و ازلحاظ اخلاق در خانواده‌اش نابغه شد که نسبت به همه محبت داشت و یک فرد مکتبی که همواره خانواده‌اش را به تکالیف شرعی توصیه می‌کرد و می‌گفت نماز بخوانید زیرا پیغمبر اسلام فرموده نماز ستون دین است.

فعالیت شهید اخوان در طول انقلاب، مقاله‌نویسی، ورزش و پخش نشریه اسلامی بوده و مسئولیت کتابخانه روستای خود را نیز به عهده داشت؛ و او با آغاز جنگ تحمیلی سه مرتبه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در طول مبارزه‌اش در عملیات‌های خرمشهر و رمضان شرکت فعالانه داشت.

شهید جعفر اخوان پس از مدت‌ها نبرد با متجاوزین بعث عراق سرانجام در تاریخ ۲۸ تیر ۱۳۶۱ در عملیات رمضان و در منطقه عملیاتی شلمچه براثر اصابت ترکش خمپاره به فیض عظیم شهادت نائل آمد و به دیدار معبود شتافت.

منبع: فارس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه