نفت سبک ایران رکورددار افزایش قیمت شد

نفت سبک ایران در هفته منتهی به ۱۸ مه با افزایش ۲ دلار و ۸۱ سنت، بیشترین افزایش قیمت را در میان شاخص‌های نفت خام‌ به خود اختصاص داد .

نفت سبک ایران رکورددار افزایش قیمت شد

به گزارش ۸دی، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۱۸ مه (جمعه، ۲۸ اردیبهشت‌) با ۲ دلار و ۸۱ سنت افزایش به ۷۶ دلار و ۶۰ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ۶۶ دلار و ۹۱ سنت برای هر بشکه بوده است.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران هم در دوره مورد بررسی ۲ دلار و ۳ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ۷۳ دلار و ۵۸ سنت رسید.

میانگین قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز در هفته منتهی به ۱۸ مه، به ۷۵ دلار و۶۱ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ۲ دلار و ۱۵سنت برای هر بشکه افزایش یافته است.

میانگین قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی‌آی هم در این بازه زمانی، ۷۱ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ۷۱ دلار و ۳۱ سنت رسید. در هفته مورد بررسی، قیمت نفت خام شاخص برنت با ۲ دلار و ۵۹ سنت افزایش، ۷۸ دلار و ۸۰ سنت برای هر بشکه معامله شد.

میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز در دوره مورد بررسی یک دلار و ۹۴ سنت افزایش یافت و به ترتیب هر بشکه ۷۵ دلار و ۵۲ سنت و ۷۵ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

منبع: صدا وسیما

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه