با هدف سالم سازی دریای خزر انجام می‌شود؛

طرح‌های سالم دریای گیلان، پرچم سلامت می گیرند

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: طرح های سالم سازی دریا در استان گیلان، انجام می شود و طرح های سالم، پرچم سلامت می گیرند.

طرح‌های سالم دریای گیلان، پرچم سلامت می گیرند

به گزارش ۸دی، علی داودی ، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بررسی های میدانی و نمونه برداری از آبهای مناطق محدوده طرح های سالم سازی دریا در استان گیلان انجام و تا نیمه خرداد به آنها ابلاغ می شود و واحد‌هایی که رعایت موازین بهداشتی را انجام دهند، پرچم آبی و مراکزی که نیاز به اصلاحات دارند، پرچم زرد دریافت می کنند.

وی با اعلام اینکه در سال ۹۶، ۳۵ واحد طرح سالم سازی در نقاط ساحلی استان فعال بود و تعداد ۲۵ آمبولانس در ۳۵ طرح سالم سازی دریا مستقر شدند و مابقی آنها توسط هلال احمر استان پوشش داده شد.
وی درعین حال گفت: تقریبا تمام موارد غرق شدگی در نقاط ساحلی دریا در مناطق خارج از این محدوده ها اتفاق افتاده است، وی به همشهریان و مسافران توصیه کرد: در صورت استفاده از مناطقی غیر از مکانهای مشخص شده برای شنا مواظب موجهای شکافنده که به صورت موج نوار کف آلود در سطح دریا مشاهده می شود ، باشند زیرا شایع ترین علت غرق شدگی در دریای خزر موجهای شکافنده یا ریپ کارنت می باشند.

منبع: ایلنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه