فرمانده سپاه قدس گیلان:

دشمنان با مشکلات اقتصادی و تحریک‌های قومی برای مردم مشکل ایجاد می‌کنند

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند با مشکلات اقتصادی و تحریک‌های قومی برای مردم مشکل ایجاد می‌کند اظهار کرد: امروز همه مردم و مسئولان با اتحاد و همدلی باید تلاش کنند تا مشکلات کشور برطرف شود.

دشمنان با مشکلات اقتصادی و تحریک‌های قومی برای مردم مشکل ایجاد می‌کنند

به گزارش ۸دی، سردار محمد عبدالله‌پور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌ نماز جمعه رشت با گرامیداشت سالروز غرورآفرین حماسه فتح خرمشهر اظهار کرد: استان گیلان با حضور مؤثر و تقدیم ۲۶۰ شهید در عملیات بیت‌المقدس نقش‌آفرین بوده است.

وی با بیان اینکه خرمشهر پیش از آغاز جنگ تحمیلی ۲۵۰ هزار نفر جمعیت و بزرگ‌ترین شهر بندری کشور محسوب می‌شد خاطرنشان کرد: بعد از جنگ تمام مردم خود را متعلق به این شهر می‌دانستند ازاین‌رو، خرمشهر، به شهر ۳۶ میلیون نفری معروف شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: خرمشهر پیش از جنگ تحمیلی یک‌بار موردحمله کشور کویت و دو بار موردحمله و اشغال کشور انگلیس قرار گرفت، ازاین‌رو، پیش از پیروزی انقلاب با اتکا به نیروهای خارجی و یا واگذاری بخشی از کشور خرمشهر آزاد می‌شد.

وی با بیان اینکه آزادی خرمشهر بدون واگذاری بخشی از خاک کشور برای اولین بار در دوران دفاع مقدس محقق شد افزود: با عملیات «بیت‌المقدس» در ۲۵ روز و با پشت سر گذاشتن دشوارترین مراحل، تقریباً به‌اندازه نصف مساحت گیلان آزاد شد.

عبدالله‌پور با بیان اینکه فرمانده عملیات آزادسازی خرمشهر شخص امام خمینی (ره) بوده‌اند گفت: در عملیات بیت‌المقدس ۱۹ هزار اسیر و ۱۶ هزار کشته از رژیم بعث عراق گرفته شد و بی‌جهت نبود که امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس شش هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز تقدیم اسلام و انقلاب شد تصریح کرد: بسترساز پیروزی عملیات بیت‌المقدس تنها مدد و امداد الهی بوده است و صدام برای نشان دادن قدرت خود نیروهای عراقی را که از جنگ فرار می‌کردند اعدام می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: برمبنای صحبت‌های درجه‌داران عراقی صدام از عملکرد نیروهای ارتش بعث در خرمشهر راضی نبود و تمام فرماندهان خود را ترسو و شایسته مرگ می‌دانست اما برای تسکین افکار عمومی به فرماندهانش در خرمشهر مدال افتخار داد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه برخی افراد در چرایی ادامه جنگ بعد از خرمشهر شائبه ایجاد می‌‌کنند گفت: در پاسخ به این سؤال باید به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره‌کنیم زیرا به فرموده ایشان بعد از فتح خرمشهر بخش‌های زیادی از کشور و جمعیت زیادی از مردم ایران در اختیار دشمن بود و باید آن‌ها آزاد می‌شدند.

وی با بیان اینکه دشمنان در تلاش هستند با مشکلات اقتصادی و تحریک‌های قومی برای مردم مشکل ایجاد می‌کند اظهار کرد: امروز همه مردم و مسئولان با اتحاد و همدلی باید تلاش کنند تا مشکلات کشور برطرف شود.

وی با اذعان به اینکه همه سخنان معمار کبیر انقلاب اسلامی محقق و فلسطین نیز به‌زودی آزاد می‌شود افزود: عملیات «بیت‌المقدس» مقدمه‌ای بر آزادسازی قدس بوده و این عملیات‌ها تا زمانی که قدس آزاد شود ادامه داد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه