نماینده مردم رشت در مجلس:

دولت باید تاکنون یک میلیارد دلار برای نوسازی مدارس پرداخت می‌کرد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حکم برنامه ششم مبنی بر اختصاص ۳میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی به نوسازی مدارس، گفت: تاکنون حداقل باید یک میلیارد دلار برای این مسئله پرداخت می‌شد.

دولت باید تاکنون یک میلیارد دلار برای نوسازی مدارس پرداخت می‌کرد

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به رقم‌های تصویب شده برای تخریب و بازسازی مدارس از محل صندوق ذخیره ارزی، گفت: نمایندگان طی تصویب برنامه ششم ۳میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای آموزش و پرورش اختصاص دادند تا مدارس تخریبی خود را بازسازی و نوسازی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق قانون برنامه ششم توسعه می‌توان از حساب ذخیره ارزی برداشت کرد تا کمبودها برای این مهم جبران شود اما دولت نوسازی مدارس را چندان جدی نگرفته است و به قانون عمل نمی‌کند؛ به همین دلیل رقم بسیار کمی را برای نوسازی در نظر گرفته است، هرچند بودجه عمرانی و نوسازی کشور در کل نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه از ۳ میلیارد دلار تصویب شده برای نوسازی و بازسازی مدارس فرسوده در برنامه ششم توسعه تاکنون حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون دلار به بازسازی و نوسازی مدارس تخصیص داده شده است، گفت: در حالی که تاکنون حداقل باید یک میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی به مسئله مذکور اختصاص پیدا می‌کرد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ۳۰درصد مدارس کشور نیازمند بازسازی و نوسازی است، یادآور شد: انتظارداریم دولت ۳ میلیارد دلاری را که برای نوسازی و بازسازی مدارس در صحن علنی مجلس تصویب شده است، اجرایی کند چراکه زیبنده نیست دانش‌آموزان ایرانی در کپر و چادر تحصیل کنند.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه