فرمانده سپاه قدس گیلان:

حضور در خانواده شهدا نباید جلوه رسمی به خود بگیرد/ فتح خرمشهر نماد پایداری ملت ایران است

فرمانده سپاه قدس گیلان فتح خرمشهر را نماد پایداری ملت ایران نام برد و گفت: باید از درس عاشوری شهیدان عبرت گرفت و در مقابل زیاده‌خواهی دشمن سینه سپر کرد.

حضور در خانواده شهدا نباید جلوه رسمی به خود بگیرد/ فتح خرمشهر نماد پایداری ملت ایران است

به گزارش ۸دی،فرمانده سپاه قدس گیلان به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر با حضور در منازل شهیدان سالاری و ثابت‌قدم با خانواده این شهیدان گفت‌وگو کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در دیدار با مادر شهید غلامرضا سالاری در حمیدیان رشت اظهار کرد: شهدا در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی برای کشور افتخار آفریده‌اند.

سردار محمد عبدالله پور با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران طلایی دفاع مقدس افزود: شهدا بااراده و خواست خداوند در عملیات متعدد و بسیار سخت فتح الفتوح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدا بر گردن ملت ایران حق‌دارند گفت: حضور در خانواده شهدا نباید جلوه رسمی به خود بگیرد بلکه همه ما حضور و خدمت خالصانه به شهدا را برای خود افتخار می‌دانیم.

مادر شهید غلامرضا سالاری نیز در این دیدار با اشاره به روحیات معنوی شهید سالاری اظهار کرد: شهید سالاری در همه توصیه‌های خود پس از ولایتمداری تأکید داشت تا پس از شهادتش خانه‌ای از دولت قبول نکرده و خون شهید را با پول معاوضه نکند.

صدیقه عزیزی با بیان اینکه همیشه به یاد شهیدش ایام را سپری می‌کند افزود: ماه رمضان فرصتی شده تا قرآن را بازکنم و صلوات بفرستم و ثوابش را تقدیم شهیدم کنم.

وی با بیان اینکه به پاسداران و سپاه ارادت دارد افزود: هر وقت که تلویزیون را روشن می‌کنم و پاسداران را می‌بینم صلوات می‌فرستم و به خود می‌بالم.

مادر شهید سالاری با بیان اینکه در این سن روزه می‌گیرد خاطرنشان کرد: همسایه‌ها به خاطر روزه گرفتن من در این سن به من خورده می‌گیرند درحالی‌که پسرم زندگی‌اش را فدای اسلام کرده است و روزه گرفتن من در قبال خدمت فرزندم چیزی نیست.

عزیزی به عشق و علاقه خود در محله‌ای که در آن سال‌ها زندگی کرده اشاره و تصریح کرد: کردمحله فومن را دوست دارم دوست دارم. تمام دغدغه‌ام این است که روزی در کنار مسجد آن محل خانه‌ای داشته باشم تا همیشه به مسجد بروم.

وی با بیان اینکه فرزندان خود را با کارگری در خانه‌های مردم بزرگ کرده افزود: دوست ندارم با از دست‌دان فرزندم بگریم و منافقان از گریه‌های یک پیرزن سوءاستفاده کند.

مادر شهید سالاری با بیان اینکه پیری بر وی غلبه کرده و طاقت دیدار با فرزندش را گرفته بیان کرد: مشتاقم هر هفته یک‌بار به زیارت پسرم در گلزار شهدای رشت بروم اما وسیله ایاب و ذهاب ندارم و از این منظر اوقاتم بسیار سخت می‌گذرد.

عزیزی با اشاره به روحیات شهید سالاری مبنی بر اینکه وی خیلی قانع بوده گفت: غلامرضا درزمانی که همه هم سن و سال‌هایش دوچرخه داشتن از یک دوچرخه ساده محروم بود اما هیچ‌وقت به ما اصرار نمی‌کرد که همه‌چیز برایش ازجمله دوچرخه فراهم کنیم.

وی به دو خاطره از خواب‌های خود در رابطه با شهید اشاره کرد و افزود: در خواب‌هایی که از شهید سراغ دارم یک‌بار با یک دختر بسیار زیبا در خوابم آمد که قصد ازدواج با آن را داشت و من بسیار خوشحال شدم و در خواب دیگری پیوسته بر من تأکید داشت که از قبول کردن خانه از سوی بنیاد شهید جدا خودداری کنم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اذعان به اینکه رهرو واقعی شهدا پایدار، منسجم و سلحشور است گفت: باید درراه اسلام و دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلاب همچون شهیدان آماده دادن سر باشیم و در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و تجاوز قد علم کنیم.
وی فتح خرمشهر را نمادی از پایداری ملت ایران دانست و افزود: شهدا با رشادت‌های خود و سپر کردن سینه در مقابل تیر دشمن به ما درس عاشورا داده‌اند.سردار عبدالله پور در دیدار با خانواده شهید ثابت‌قدم نیز با اشاره به رشادت‌های شهدا در عملیات غرورآفرین حماسه سوم خرداد اظهار کرد: حماسه خرداد و فتح خرمشهر تجلی اراده خداوند به ملت ایران بود.

سکینه حاجت پور، همسر شهید ثابت‌قدم نیز در این دیدار از حضور فرمانده سپاه در این دیدار تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش فارس، شهید بسیجی غلامرضا سالاری مجرد بوده و در عملیات بیت‌المقدس از لشکر ۵۲ قدس در ۱۲ اردیبهشت سال ۶۱ در خرمشهر به شهادت رسید و شهید علی ثابت‌قدم نیز در ۱۲ اردیبهشت سال ۶۱ در عملیات بیت‌المقدس در حمیدیه به فیض شهادت نائل آمد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه