نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

نباید با عملکرد خود آب به آسیاب دشمن بریزیم/ مسئولان در برابر شهدا مسئولیت بیشتری دارند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مسئولیت مردم در برابر شهدا افزود: ما نباید با عملکرد و رفتار خود آب به آسیاب دشمن بریزیم چراکه امروز دشمن از هر وسیله‌ای برای ضربه زدن به این انقلاب استفاده می‌کند.

نباید با عملکرد خود آب به آسیاب دشمن بریزیم/ مسئولان در برابر شهدا مسئولیت بیشتری دارند

به گزارش ۸دی، آیت‌الله احمد پروایی در مراسم بزرگداشت سوم خرداد و سالگرد شهادت ۲۶۰ شهید عملیات بیت‌المقدس و گرامیداشت سردار شهید حق وردیان در گلزار شهدای رشت اظهار کرد: در بحث یادواره و کنگره‌های شهدا برگشتت به سیره شهدا اهمیت فراوانی دارد.

وی هدف از زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا را پرداختن به سیره و زندگی شهدا عنوان کرد و افزود: باید مرام شهدا، عمل و رفتار شهدا را نصب العین خود قرار دهیم و حتی با نیت آن‌ها که نیتی خالصانه برای جهاد در راه خدا بود توجه داشته باشیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه شهدا در آیات قرآن کریم گفت: ما مقام شهدا را و شهید را می‌شناسیم اما باید این بزرگواران را در تمامی مراحل زندگی اسوه و الگو قرار دهیم.

پروایی با تأکید بر اینکه درک بصیرت شهدا کشور را در مقابل خباثت دشمنان اسلام و انقلاب بیمه می‌کند بیان کرد: جوانی که امروز جان خود را برای حفظ انقلاب کف دست خود می‌گذارد قطعاً شهدا را به‌خوبی شناخته و درک کرده است.

وی با اذعان به اینکه بصیرت یک امت در سایه ولایت و رهبری آگاه شکل می‌گیرد تصریح کرد: در دنیا انقلاب‌های گوناگونی شکل گرفت، بسیاری از مردم در دفاع از مرزهای کشور خود جان خود را فدا کردند اما آنچه شهدا و رزمندگان انقلاب اسلامی را از دیگران متمایز می‌کند خدامحوری در انقلاب، اسلام و ولایت است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری یکی از اهداف شهدا و رزمندگان انقلاب اسلامی را حفاظت از ولایت مطلقه فقیه دانست و گفت: مسئولان کشور در این امر مسئولیت بیشتری دارند چراکه عملکرد آن‌ها می‌تواند موجب تقویت ولایت و رضایت خانواده شهدا باشد.

پروایی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مسئولیت مردم در برابر شهدا افزود: ما نباید با عملکرد و رفتار خود آب به آسیاب دشمن بریزیم چراکه امروز دشمن از هر وسیله‌ای برای ضربه زدن به این انقلاب استفاده می‌کند.

وی عملیات بیت‌المقدس را مصداق آیه شریفه《ان الذین قالو ربنا الله ثم الستقامو …》دانست و بیان کرد: اخلاص، صداقت، توسل و توکل شهدا بیت‌المقدس را آزاد کرد، این‌ مناجات‌ها و شب‌زنده‌داری‌ها دست‌به‌دست هم داد تا خداوند یاری خود را شامل حال ملت بزرگ ایران و جهادگران بیت‌المقدس کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هرکس دین خدا و شعائر دینی را یاری کند پیروز می‌شود گفت: آنچه رنگ و بوی خدایی می‌گیرد محو شدنی نیست و در یادها ماندگار می‌ماند، دفاع مقدس و یاد شهدا به دلیل انتصاب به پروردگار متعال از بین رفتنی نیستند.

پروایی پیروزی رزمندگان اسلام در سال ۶۱ شمسی را بهترین پاداش ملت ایران عنوان کرد و افزود: دشمن تا بن دندان مسلح که دنیای استکبار پشت آن ایستاده بود نتوانست در تقابل با رشادت شهدای انقلاب حتی وجبی از خاک ایران را بستاند.

وی با بیان اینکه مسئولان بر سفره شهدا نشسته‌اند بیان کرد: خداوند بهترین جزا را به رزمندگان اسلام داد و امروز مردم و نیز مسئولان باید یاد، خاطره و به‌خصوص سیره شهدا را گرامی داشته و آن‌ها را الگوی خود قرار دهند.

تصاویر این مراسم را اینجا ببینید

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه