یوآن چین عملیات غلبه بر دلار آمریکا را کلید زد

مدیر اجرایی بورس فلزات لندن گفت: انتظار می رود در آینده نزدیک، قراردادهای آتی فلزات به یوآن واحد پول چین راه اندازی شود.

یوآن چین عملیات غلبه بر دلار آمریکا را کلید زد

به گزارش ۸دی؛ «متیو چامبرلین» مدیر اجرایی بورس فلزات لندن گفت: انتظار می رود قرار دادهای آتی بورس فلزات با ارز یوآن به زودی در بورس فلزات لندن راه اندازی شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر سرمایه گذاران محصولات خود را با دلار آمریکا داد و ستد می کنند ولی یقینا مشتاق راه اندازی احتمالی قرار دادهای آتی فلزات با ارز یوآن در معاملات فراساحلی هستیم.

بورس فلزات لندن که متعلق به بورس هنگ کنگ است، در حال حاضر به تجار اجازه می دهد که از ارز یوآن به عنوان وثیقه استفاده کنند. در ماه جولای سال گذشته میلادی، بورس هنگ کنگ معاملات آتی طلا به یوآن را راه اندازی کرد.

البته مدیر اجرایی بورس لندن در مورد زمان دقیق راه انداز قرار دادهای آتی فلزات به یوآن اشاره ای نکرد؛ اما مطمئن است که قرار دادهای آتی بر پایه یوآن محقق می شود و پول چین در حال استفاده روز افزون در فاینانس جهانی است.

«متیو چامبرلین» گفت: سرمایه گذاران چینی در بورس فلزات لندن بسیار فعال هستند و با کارگزاران لندنی که اعضای این بورس هستند یا شرکت های غربی داد و ستد می کنند؛ ضمن اینکه اعتقاد به افزایش تعاملات تجاری چینی ها در بازار خود داریم و شرکت های چینی بیشتری مشتاق پیوستن به بورس فلزات لندن هستند.

بر پایه این گزارش، اولین گام ها برای بین المللی کردن یوآن تقریبا یک دهه پیش برداشته شد که پکن مجوز استفاده از یوآن در تجارت و سرمایه گذاری را داد.

در سال ۲۰۱۶ میلادی یوآن در کنار دلار آمریکا، ین، یورو و پوند به عنوان یک ارز مکمل در ذخایر ارزی کشورها از سوی صندوق بین المللی پول اعلام شد. همچنین در اوایل سال جاری میلادی هم چین، بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان، قرار دادهای نفتی بر پایه یوآن را راه اندازی کرد که منجر به جذب تقریبا ۲۷ میلیارد یوآن معادل ۴ میلیارد دلار در اولین جلسه معاملاتی آن شد. این قرار داد از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه