نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

کشور توانایی تربیت صدها “آیت الله بهجت” و “پروفسور سمیعی” دارد/ اینکه فردی مسئول شد، چندین نفر دنبال او می‌دوند امری غلط است

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه ایران این توانایی را دارد که صدها چهره مانند “آیت‌الله بهجت” را تربیت کند ابراز داشت: هجمه‌های دشمنان ایران در دوران حاکمان بی‌لیاقت سبب عقب ماندن ایران در حوزه‌های علمی شد.

کشور توانایی تربیت صدها “آیت الله بهجت” و “پروفسور سمیعی” دارد/ اینکه فردی مسئول شد، چندین نفر دنبال او می‌دوند امری غلط است

به گزارش ۸دی، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد جامع بازار رشت اظهار داشت: خداوند در سوره “حجر” به پیامبر(ص) می‌گوید تا افرادی که قیامت را قبول ندارند به حال خود رها کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه تلاش کردن سبب می‌شود تا انسان به اهدافش دست پیدا کند تصریح کرد: تلاش کردن سبب می‌شود تا انسان حتی اگر به هدف اصلی خود نرسید به حواشی اهدافش برسد.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه خداوند متعال نظام هستی را به شکلی ایجاد کرده است که هیچ تلاشی بی‌نتیجه نمی‌ماند خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها در نهایت نتیجه تلاششان را می‌بینند.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه حتی تلاش‌های انسان‌های بی‌دین نیز نتیجه‌دار است ابراز داشت: خداوند متعال، دنیا را به گونه‌ای خلق کرده است که هرکسی بخواهد با تلاش در دنیای مادی به آن برسد.

وی با بیان اینکه حاکمان یک قرن گذشته کشور افراد نا لایق بودند که سبب عقب‌ماندگی کشور شدند تصریح کرد: در طول تاریخ، ایران جایگاهی علمی بالایی داشته است به قدری که بسیار از غربی‌ها جیره‌خوار سفره دانش ایران بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به جایگاه رفیع علمی ایران در جهان خاطرنشان کرد: اگر حاکمان نالایق در یک قرن گذشته بر کشور حکومت نمی‌کردند امروز صدها چهره مانند “پرفسور سمیعی” داشتیم.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه ایران این توانایی را دارد که صدها چهره مانند “آیت‌الله بهجت” را تربیت کند ابراز داشت: هجمه‌های دشمنان ایران در دوران حاکمان بی‌لیاقت سبب عقب ماندن ایران در حوزه‌های علمی شد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی سبب شد تا ظرفیت‌های علمی ایران برای جهانیان آشکار شود عنوان داشت: انقلاب اسلامی باعث شد علم در بستر دین به جهان عرضه شود.

وی با بیان اینکه با کمک دین می‌توان جامعه بشری را مدیریت کرد اظهار داشت: اگر تحقیق کنید می‌بینید که هرجا در قرآن کریم درباره خوردن و خوابیدن صحبت شده مصداق آن کافران یا حیوانات بوده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه در قرآن کریم مومنان و صالحان با تعابیر زیبا معرفی شده‌اند خاطرنشان کرد: خداوند متعال علاقه‌مند است تا انسان‌ها بیشتر از مسائل دنیایی به مسائل معنوی توجه کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام در خصوص علم آموزی اظهار داشت: انسان‌ها باید تلاش کنند تا همانگونه که امام حسین(ع) در روز عاشورا گفت اگر دین ندارند لا‌اقل آزاده باشند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه انسان به جز خداوند متعال نباید بنده شخص دیگری باشد عنوان داشت: اینکه فردی مسئول شد چندین نفر دنبال او می‌دوند امری غلط است زیرا بزرگان خدمتگذار و نوکر مردم هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه در کشور هند چند هزار مکتب دینی وجود دارد ابراز داشت: اینکه خدا انسان را آزاد آفریده و انسان هرکاری بخواهد می‌تواند بکند منافاتی با مسئله ارتداد انسان ندارد.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از شبکه‌های رسانه‌ای و برخی افراد داخلی بدون اینکه علم داشته باشند برخی احکام دین را نفی می‌کنند افزود: متاسفانه در جامعه ما قبل از اینکه درباره موضوعی تحقیق شود نظر داده می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه