افزایش قارچ‌گونه مسمومیت با قارچ/ تعداد مسمومین در زنجان به ۱۱۹ نفر رسید

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس استان زنجان، تعداد مسمومین با قارچ به ۱۱۹ نفر رسیده است.

افزایش قارچ‌گونه مسمومیت با قارچ/ تعداد مسمومین در زنجان به ۱۱۹ نفر رسید

به گزارش ۸دی، در پی بارندگی‌های اخیر قارچ‎های بسیاری سر از خاک بیرون آوردند که برخی از آن‌ها سمی بوده و متأسفانه مصرف این قارچ‌ها باعث مسمومیت تعدادی از هموطنان در استان‌های مختلف کشور و البته زنجان شده است.

طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس استان زنجان، تعداد مسمومین با قارچ به ۱۱۹ نفر رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان در این باره گفت: هر سال با فرارسیدن فصول بهار و پاییز، با رویش تعدادی از گونه‌های سمی قارچ در برخی نقاط کشور مواجه هستیم و البته امسال نیز به لحاظ شرایط خاص آب و هوایی به ویژه بارندگی‌های اخیر و شرایط محیطی رویش و تکثیر قارچ‌های سمی در برخی استان‌ها افزایش یافته است که زنجان نیز یکی از آنهاست.

اصغر جعفری با اشاره به اینکه قارچ‌های سمی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به قارچ‌های خوراکی داشته و تشخیص آنها، توسط افراد عادی ممکن نیست، اضافه کرد: تنها راه دقیق تشخیص این قارچ‌ها از طریق آزمایشگاه امکان‎پذیر است، بنابراین به هیچ عنوان نباید آن را در زیر زبان آزمایش کنید.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد مسمومین با قارچ به ۱۱۹ نفر رسیده است، تصریح کرد: خوشبختانه در زنجان فوتی در اثر مسمومیت قارچ نداشتیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون در داخل استان یک نفر بستری است، اضافه کرد: البته افراد بستری شده در شیراز ترخیص شدند و چند نفر نیز در تهران بستری هستند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه