رویترز:

تحریم ایران به عرضه سهام یک شرکت انگلیسی لطمه زد

منابع مالی گفتند، فروش سهام شرکت نورث سی میداستریم پارتنرز که یک شرکت فعال در زمینه خطوط لوله نفت و گاز است، ممکن است به دلیل تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران آسیب ببیند، زیرا بخشی از سهام یکی از مشتریان عمده این شرکت متعلق به ایران است.

تحریم ایران به عرضه سهام یک شرکت انگلیسی لطمه زد

به گزارش ۸دی، به نقل از رویترز، شرکتهای مختلف از جمله بسیاری از شرکت های فعال در بخش انرژی در حال بررسی این مسئله هستند که کسب و کارشان چه تاثیری از تحریم های آمریکا علیه ایران خواهد پذیرفت.

به گفته ۳ منبع آگاه، بانک آمریکا مریل لینچ، در زمینه فروش سهام شرکت ان اس ام پی مشاوره می دهد و در طی هفته های اخیر تیزرهای تبلیغاتی در مورد دارایی های این شرکت منتشر شده است.

میدان گازی رام که ۵۰ درصد از سهام آن متعلق به شرکت ملی نفت ایران است، یکی از مشتریان عمده شرکت ان اس ام پی بوده است. دو منبع دیگر که در حال بررسی ارائه پیشنهاد برای خرید سهام ان اس ام پی هستند نیز گفتند، در حال ارزیابی تاثیر بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران بر عملکرد این شرکت انگلیسی هستند.

منابع مطلع گفتند، حدود یک پنجم درآمد شرکت ان اس ام پی از حمل خدماتی بوده که به میدان رام ارائه می کرده است. نگرانی خریداران احتمالی نشان می دهد که تبعات تحریم های آمریکا علیه ایران تا چه اندازه می تواند گسترده باشد.

شرکت سریکا که سال گذشته توافق کرد سهم ۵۰ درصدی شرکت بی پی از میدان رام را خریداری کند و شرکت بی پی توافق کرده اند که تا زمان مشخص شدن تصمیم دولت آمریکا در مورد معافیت های تحریمی، فعالیتهای حفاری در این میدان را به تعویق بیاندازند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه