معاون دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبرداد

تحصیل حدود ۳۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه/افزایش تبادلات علمی با کشورهای اروپایی

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین محورهای فعالیت این معاونت جذب دانشجویان غیرایرانی است، گفت: در حال حاضر ۲۸۴ دانشجوی خارجی در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۲۱۴ نفر شهریه پرداز بوده و از طریق معاونت بین‌الملل جذب شده‌اند.

تحصیل حدود ۳۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه/افزایش تبادلات علمی با کشورهای اروپایی

به گزارش هشت دی، دکتر فیضی همچنین با اشاره به ملیت دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اظهار کرد: بیشترین تعداد دانشجوی خارجی با ۱۰۲ نفر از کشور افغانستان و ۹۲ دانشجو ازکشور عراق است و مابقی از کشورهای لبنان، سوریه، پاکستان، آذربایجان، فنلاند، بحرین، کانادا، لیبی و کویت هستند.

وی همچنین با اشاره به آغاز فعالیت پردیس خودگردان دانشگاه از سال ۹۳ و پذیرش دانشجوی شهریه‌ای، تصریح کرد: دانشجویان این پردیس توسط سازمان سنجش آموزش کشور به ما معرفی می شوند و تقریبا هیچ تفاوتی با سایر دانشجویان دانشگاه ندارند، تنها تفاوت موجود در شهریه‌ای‌ است که پرداخت می‌کنند. البته مسئولیت پذیرش و آموزش این دسته از دانشجویان از ابتدای سال ۹۶ به حوزه معاونت آموزشی دانشگاه منتقل شده است.

افتتاح اتاق همکاری‌های علمی پزشکی ایران و فرانسه

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی همچنین با اشاره به سایر ابعاد توسعه روابط بین الملل دانشگاه به برنامه تبادل استاد، دانشجو و محقق با سایر کشورها اشاره کرد و گفت: در این رابطه پروژه های مختلفی برای استفاده از پتاسیل سایر کشورها و دانشگاهها طراحی شده که تبادل دانشجو و محقق و حتی اعزام اساتید به دانشگاههای مطرح دنیا برای ارتقای توانمندی ها برخی از این برنامه هاست.

وی در این رابطه به افتتاح اتاق همکاری های علمی پزشکی ایران و فرانسه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: این دفتر همکاری بین المللی با حضور سفیر فرانسه در ایران افتتاح شده و ماموریت کشوری دارد.

دکتر فیضی افزود: در این راستا، تا کنون ارتباطات و همکاری های علمی متعددی با دانشگاهها و بیمارستانهای کشور فرانسه برقرار شده که اعزام اعضای هیات علمی متخصص طب اورژانس دانشگاههای کشور برای گذراندن دوره های علمی ۷ تا ۱۰ روزه به کشور فرانسه و همچنین برگزاری دوره های علمی تخصصی با حضور مدرسین فرانسوی در دانشگاههای ایران و با هزینه سفارت فرانسه برخی از این برنامه ها بوده است.

دعوت از اساتید ایرانی دانشگاه های خارج از کشور

وی در بخش دیگری از این گفت و گو به سیاست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برای استفاده از پتانسیل های علمی اساتید ایرانی دانشگاه های خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در این راستا دانشگاه از اساتید ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاههای خارجی برای انتقال و تبادل علم و تجربه استفاده می‌کند.

برگزاری دوره های کوتاه مدت تبادل دانشجو در قالب طرح اراسموس پلاس

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی همچنین به برنامه تبادل و بورس دانشجویان با دانشگاههای خارجی اشاره کرد و گفت: این برنامه سالهاست که اجرا می‌شود، با این حال دانشگاه به دنبال امضای تفاهم نامه‌هایی برای برگزاری دوره های کوتاه مدت تبادل دانشجو در قالب طرح اراسموس پلاس است. به عبارت دیگر قصد داریم برگزاری این دوره‌ها را برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و همچنین فرصت‌های مطالعاتی احیا کنیم.

وی در توضیح این طرح، تشریح کرد: اتحادیه اروپا شامل ۲۸ کشور است که این کشورها با کمک یکدیگر صندوقی با عنوان اراسموس با هدف ارایه تسهیلات در حوزه های آموزش، جوانان و ورزش تشکیل داده‌اند. در قالب این صندوق تسهیلات علمی متنوعی از جمله تبادل دانشجو و محقق و همچنین اهدای بورس‌های تحصیلی به جوانان، ارایه می‌شود.

فیضی با بیان اینکه یک سوم کل گرندهای اراسموس پلاس به متقاضیان خارج از اروپا اختصاص دارد، گفت: دانشگاه های ایران نیز برای استفاده از این پتانسیل اقداماتی را آغاز کرده‌اند که برگزاری کارگاههای آموزشی برای معرفی دوره‌ها و نحوه دریافت بورس برخی از این اقدامات است.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در پایان با بیان اینکه تبادلات و ارتباطات علمی با کشورهای اروپایی در حال افزایش  است، گفت: در این راستا، علاوه بر راه اندازی دفتر علمی ایران و فرانسه، به زودی شاخه یا میز همکاری های علمی پزشکی آلمان و مجارستان نیز در دانشگاه ایجاد می شود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه