رکورددار نجات‌غریق ایران :

به دلیل عدم‌حمایت مسئولین از ورزش قهرمانی فاصله گرفتم / داوری در فینال مسابقات کشوری کیش افتضاح بود

رکورددار نجات‌غریق بانوان ایران گفت: شش سال به دلیل عدم‌حمایت مسئولین ورزش گیلان و بی‌عدالتی در فدراسیون نجات‌غریق از دنیای قهرمانی فاصله گرفتم و می‌خواهم شروع دوباره‌ای در این ورزش داشته باشم.

به دلیل عدم‌حمایت مسئولین از ورزش قهرمانی فاصله گرفتم / داوری در فینال مسابقات کشوری کیش افتضاح بود

به گزارش هشت دی،سمیه مهربان  در رشت با اشاره به کسب مقام سومی در مسابقات نجات‌غریق کیش اظهار کرد: این مسابقات با حضور ۲۹ استان و به میزبانی کیش برگزار شد و در پایان رقابت‌ها موفق شدم پس از دوری شش‌ساله از دنیای قهرمانی با کسب مقام سومی به ورزش قهرمانی بازگردم.

وی با اشاره اینکه مسابقات نجات‌غریق، اینتروال و سنگین است بیان کرد: در این مسابقات، مهارت‌های یک ناجی به‌صورت سرعت، چابکی، عکس‌العمل و دقت باید به کار گرفته شود و تایم استراحتی بین مسابقات وجود ندارد.

رکورددار نجات‌غریق بانوان ایران با بیان اینکه مسابقات کشوری در کیش از سطح بالایی برخوردار بود افزود: رکورد کشوری پرچم در ساحل در بخش بانوان دو ثانیه و هفتاد صدم ثانیه است که در اختیار بنده است، به همین دلیل پس از بازگشت دوباره به مسابقات قهرمانی موردتوجه بازیکنان بودم و فشار بیشتری روی من بود.

مهربان با اشاره به آمادگی بدنی بالا در مسابقات کیش گفت: در مسابقات کشوری برخلاف مسابقات آسیایی هیچ نظارتی روی بازیکنان وجود نداشت و خطاهای عجیبی توسط بازیکنان شاهد بودیم؛ در بازی‌های آسیایی تنها سدکردن راه بازیکنان مجاز است لیکن در ایران از هر حربه‌ای برای متوقف کردن بازیکنان استفاده می‌کنند.

وی گفت: در مسابقه فینال که بین ۹ بازیکن انجام شد هنگامی‌که نزدیک پرچم بودم بازیکن کیشی با یک دست خود، پای من و با دست دیگر، دست من را گرفت که این صحنه از طرف داور خطا اعلام نشد و اعتراض تمامی استان‌ها و مربیان را در پی داشت.

دارنده مقام سومی مسابقات کشوری نجات‌غریق با اشاره به دوری شش‌ساله از مسابقات قهرمانی تصریح کرد: بعد از هر قهرمانی به‌جای اینکه موردتقدیر قرار بگیرم و استخدام شوم، بخشی از موقعیت شغلی خود را ازدست‌رفته می‌دیدم، دانشگاه گیلان به بهانه حضور در مسابقات، واحدهایی که تدریس می‌کردم را حذف کرد؛ در آخرین جامی که شرکت کردم و با سه مدال بازگشتم، باشگاهی که در آن به هنرجویان آموزش می‌دادم ساعت‌های آموزشی من را از ۳۲ ساعت به ۱۸ ساعت کاهش داد.

مهربان با بیان اینکه مسئولین اداره کل ورزش و جوانان استان هیچ حمایتی از وی نکردند افزود: چند بار به اداره کل ورزش و جوانان استان مراجعه کردم و هر بار جواب سربالا شنیدم که این عدم‌حمایت مسئولین و لطمات جبران‌ناپذیری که به موقعیت‌های شغلی من وارد شد، وادارم کرد که از ورزش قهرمانی فاصله بگیرم.

وی با بیان اینکه دلیل دیگر کناره‌گیری از ورزش قهرمانی ظلم فدراسیون بود بیان کرد: در مسابقات تست جهانی در سال ۹۲ اسم بنده به‌عنوان منتخب جهانی اعلام شد، هنگامی‌که برای تست رفتم متوجه شدم تمامی رقیبانم که در مسابقات کشوری با اختلاف از من شکست خوردند به‌عنوان نفرات انتخاب‌شده اسم شان رد شده است؛ اعتراض زیادی به فدراسیون کردم که ره به‌جایی نبرد و عدم‌حمایت سیف زاد رئیس وقت هیات نجات‌غریق استان گیلان مزید بر حق خوری شد.

رکورددار نجات‌غریق بانوان با بیان اینکه هدف اصلی‌اش حضور پرقدرت در مسابقات پیشکسوتان اسپانیا است گفت: مسابقات دوومیدانی اسپانیا در رده سنی پیشکسوتان از اهمیت بسزایی برخوردار است، این مسابقات در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود و می‌خواهم با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت کنم.

منبع: فارس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه