معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در گفتگو با 8دی:

خاطره ای به یادماندنی از شهید خوش سیرت در حماسه فتح خرمشهر/ شهادت ۲۶۰ گیلانی در عملیات حماسه ساز بیت المقدس

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان نقش رزمندگان گیلانی را در عملیات بیت المقدس بی بدیل برشمرد و گفت: امثال شهید حق وردیان نمادی از این حضور در مقاومت خوزستان است.

خاطره ای به یادماندنی از شهید خوش سیرت در حماسه فتح خرمشهر/ شهادت ۲۶۰ گیلانی در عملیات حماسه ساز بیت المقدس

سرهنگ عباس بایرامی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با گرامیداست روز سوم خرداد، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر نقطه عطف رشادت های رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بود، دشمن در این زمان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شد و توانست بخش هایی از این خاک را به اشغال خود در بیاورد.

وی با اشاره به اینکه خرمشهر عزیز نماد یک شهر مقاوم شد، افزود: آزادسازی خرمشهر خط بطلانی بر توطئه های غرب به خصوص آمریکا کشید آنهایی که به دنبال درهم کوبیدن نظام نوپای انقلاب اسلامی ایران بودند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه عملیات بیت المقدس بیش از ۲۰ روز طول کشید و حماسه بزرگی رقم خورد، تصریح کرد: این عملیات از اوایل اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد ماه به طول کشید و به آزادسازی خرمشهر عزیز  انجامید.

بایرامی افزود: گیلانی ها در عملیات بیت المقدس در یگان های ارتش و سپاه و حتی ژاندارمری سابق حضور داشتند و در قبال این حضور توانستند حماسه ای بزرگ هم خلق کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه چند هزار گیلانی در قالب تیپ ها و لشکر ها در عملیات بیت المقدس حضور داشتند، تصریح کرد: حاصل این حضور بیش از ۲۶۰شهید و تعداد زیادی جانباز بود.

وی نقش رزمندگان گیلانی را در عملیات بیت المقدس بی بدیل برشمرد و اضافه کرد: امثال شهید حق وردیان نمادی از این حضور در مقاومت خوزستان است.

بایرامی با بیان اینکه گیلانی ها از شمالی ترین نقطه به جنوبی ترین نقطه کشور رفتند، تصریح کرد: با درک این موضوع که باید از کیان و هسته نظام جمهوری اسلامی که نماد آن خاک کشور است دفاع کنند جان خود را تقدیم این ارزشها کردند و امروز نام گیلان و رزمنده گیلانی چه ارتشی چه سپاهی و بسیجی و جهادی بر تارک نظام جمهوری اسلامی به عنوان فاتح بزرگ خرمشهر می درخشد.

وی با اشاره به جمله ای به نقل از سردار رشید اسلام مهدی خوش سیرت، گفت: این شهید عارف می گفت “علی رغم مجروحیت دوست داشتم در فتح خرمشهر و در مسجد جامع خرمشهر حضور داشته باشم و پس از طی کیلومتر ها از یگانم خودم را به خرمشهر رساندم و جزء کسانی بودم که بر گنبد تخریب شده مسجد جامع رفتم و پرچم ایران را بر این گنبد و مناره نصب کردم”.

بایرامی با اشاره به اینکه شهید خوش سیرت بعدها در سال ۶۶ به شهادت رسید، اظهار کرد: این یاد و نام همیشه باقی است و هرکجا که تکیه بر خدا کردیم توانستیم به پیروزی برسیم و جزء تکیه بر خدا نمی توانست چیزی ما را به پیروزی برساند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه