جلوگیری از بروز عوارض روزه داری

روزه داران برای جلوگیری از بروز مشکلاتی در سیستم گوارشی خود و هضم بهتر غذا حداقل تا یک ساعت پس از خوردن سحری نخوابند تا دچار گیجی و سردرد نشوند.

جلوگیری از بروز عوارض روزه داری

به گزارش ۸دی،مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب سنتی ایرانی-اسلامی وزارت بهداشت درباره تغذیه در ماه رمضان گفت: به روزه داران توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز عوارض روزه داری نامتناسب با شرایط سلامت و برای هضم بهتر غذا در سحر از مواد غذایی و نوشیدنی‌های مجاز مصرف کنند

محمود خدادوست افزود: بی میلی روزه داران به خوردن سحری امری طبیعی است و افراد می‌توانند برای رفع آن یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوند و پس از میل سحری از چای کمرنگ استفاده کنند تا به دستگاه گوارشی آن‌ها آسیبی وارد نشود.

وی با بیان اینکه روزه داران افطار را سبک میل کنند و سحری کامل میل شود، توصیه کرد:بهتر است روزه داران از مصرف مواد قندی و غذا‌های ادویه دار خودداری کنند.

خدادوست با بیان اینکه طبیعی است که خوردن غذا‌های گوشتی، تشنگی را تشدید می‌کند،ابراز داشت: روزه داران برای جلوگیری از بروز مشکلاتی در سیستم گوارشی خود و هضم بهتر غذا حداقل تا یک ساعت پس از خوردن سحری نخوابند تا دچار گیجی و سردرد نشوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ماه رمضان امسال نیز در فصل گرما قرار دارد و روز‌ها طولانی است به روزه داران توصیه می‌شود تحت هیچ شرایطی از آب یخ و نوشیدنی‌های سرد در هنگام افطار استفاده نکنند تا کارکرد طبیعی معده دچار اختلال نشود.

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب سنتی ایرانی-اسلامی وزارت بهداشت تشریح کرد: باتوجه به طولانی بودن روز‌ها در ماه رمضان به روزه داران توصیه می‌کنیم در طول روز حداقل یک ساعت را برای تجدید قوا و کاهش تشنگی و گرسنگی بخوابند البته این خواب نباید نزدیک غروب آفتاب باشد.

منبع: میزان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه