شناسایی ۱۱۶ نقطه خطرآفرین در سواحل گیلان

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه گیلان دارای ۳۰۰کیلومتر نوار ساحلی است گفت : ۱۱۶ نقطه خطر آفرین دریایی در گیلان شناسایی شده است.

شناسایی ۱۱۶ نقطه خطرآفرین در سواحل گیلان

به گزارش ۸دی، سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده نیروی انتظامی گیلان امروز (۲ خرداد) در نشست ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه ها که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد اظهار کرد: گیلان دارای ۹ شهرستان ساحلی است.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی و ۲۸ کیلومتر تالاب دارد، گفت: هر ساله به دلیل عدم آگاهی مسافران شاهد تلفات جانی در سواحل دریا هستیم.

اسحاقی با بیان اینکه ۱۱۶ نقطه حادثه خیز دریایی در گیلان وجود دارد اذعان کرد: افزایش روز افزون مسافران، کافی نبودن تابلوهای هشدار شنا در مناطق خطر آفرین و … اهم دلایل تلفات جانی در دریا شمرده می شود.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه نظارت هوایی از سواحل دریایی از دیگر برنامه های است که مورد توجه  ناجا قرار دارد، افزود: با نظارت هوایی ترافیک ها، حوادث و امداد رسانی و…… بیش از پیش  مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه آموزش، رکن اصلی کاهش تلفات دریایی است، ادامه داد: از سال ۸۷ تا کنون شاهد کاهش تلفات دریایی در استان گیلان هستیم.

مومن زاده، فرماندار انزلی نیز در این نشست اظهار کرد: ارائه خدمات دریایی در استان برای کشور و در حد ملی است ولی متاسفانه اعتبارات استانی به این بخش تعلق می گیرد.

فرماندار انزلی با بیان اینکه سواحل یکی از مناطق مهم گردشگری گیلان محسوب می شود گفت: متاسفانه حقوق ناجیان غریق سال گذشته، هنوز پرداخت نشده و این انگیزه فعالیت را از ناجیان خواهد گرفت.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه