کمبود آب بلای جان شالیزارهای روستای سراگاه تالش + تصاویر

کمبود آب در روزهای پایانی نشاء برنج گریبان برخی شالیزارهای گیلان را گرفته است یکی از مناطقی که با مشکل روبرو شده روستای سراگاه تالش است.

کمبود آب بلای جان شالیزارهای روستای سراگاه تالش + تصاویر

به گزارش ۸دی، کمبود آب در روزهای پایانی نشاء برنج گریبان برخی شالیزارهای گیلان را گرفته است یکی از مناطقی که با مشکل روبرو شده روستای سراگاه تالش است.

 

 

** کمبود آب در برخی مناطق گیلان

کمبود آب در گیلان موضوعی است که رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز به آن اشاره کرده و  می گوید: کشاورزان گیلانی در حال حاضر با بحران جدی آب مواجه نیستند اما مسئله کمبود آب در برخی مناطق وجود دارد که باید اداره کل آب منطقه‌ای استان با همکاری بخشداران و شوراهای اسلامی تمهیداتی را در این زمینه بیاندیشند.

وی ضمن تأکید بر این مطلب که مسئله کمبود آب در برخی نقاط ‌استان گیلان وجود دارد بیان کرد:‌ با اجرای تمهیداتی که در این زمینه توسط دستگاه‌های مرتبط و سایر مسئولان استانی انجام شده است هم‌اکنون مسئله‌ای تحت عنوان بحران آب در گیلان وجود ندارد.

 

 

**بخشدار مرکزی تالش: مشکل کم آبی موردی شالیزارها وجود دارد

چنگیز شکوری بخشدار مرکزی تالش نیز در رابطه با کمبود آب در شالیزارهای این بخش، اظهار کرد: مشکل کم آبی که وجود دارد زیرا اکثر چاه های تالش سنتی است و کشاورزی هم سنتی است.

وی در خصوص کم آبی شالیزارهای آن منطقه، گفت: ممکن است خشکی موردی شالیزارها وجود داشته باشد و این موضوع نا ممکن نیست.

بخشدار مرکزی تالش با اشاره به اینکه هنوز فصل کشت ادامه دارد، تصریح کرد: مردم در قدیم شخم زمستانه می زدند اما الان با رشد تکنولوژی با تراکتور شخم زده می شود و نشا مکانیزه است.

شکوری افزود: بیش از ۹۶درصد شالیزارهای تالش کشت شده است و بقیه هم در حال کشت است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه