ولی داداشی:

 برطرف کردن مشکلات معیشت مرزنشینان در شهرستان آستارا در دستور کار است

نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: با اشاره به لزوم توجه به معیشت مرزنشینان در شهرستان آستارا بر لزوم ارائه راهکارهای کارشناسی شده جهت استفاده مرزنشینان از مزایای مرزی از سوی دولت تاکید کرد.

 برطرف کردن مشکلات معیشت مرزنشینان در شهرستان آستارا در دستور کار است

به گزارش ۸دی، ولی داداشی اظهار داشت: شهرستان مرزی آستارا از مهمترین شهرهای اقتصادی استان گیلان و شمال کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس  گفت: با توجه به افتتاح خط آهن آستارا-آستارا و بارانداز ریلی در شهرستان آستارا، لزوم توسعه و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی جهت ایجاد شرایط و معافیت‌های گمرکی در این منطقه امری اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به دیدار خود با دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی کشور افزود: در این دیدار رایزنی‌های لازم جهت ایجاد و استقرار منطقه ویژه اقتصادی دوم در شهرستان مرزی بندر آستارا انجام گرفت و در این راستا قول مساعدت نیز داده شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جهت استقرار و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی دوم نیازمند مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس و طرح و تایید در صحن مجلس شورای اسلامی هستیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس تصریح کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا با داشتن قابلیت‌هایی همچون مرز آبی و خشکی و هم مرز بودن با جمهوری آذربایجان و یکی از پرترددترین مرزهای کشور نیازمند توجه ویژه دولت است.

داداشی از آغاز پروژه بزرگ فاضلاب این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: کلنگ‌زنی عملیات اجرای شبکه فاضلاب شهرستان آستارا با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال تا پایان هفته انجام می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه به معیشت مرزنشینان در شهرستان آستارا بر لزوم ارائه راهکارهای کارشناسی شده جهت استفاده مرزنشینان از مزایای مرزی از سوی دولت تاکید کرد.

داداشی با بیان اینکه تجار و بازرگانان این شهرستان اکثرا با تجار جمهوری آذربایجان مبادله اقتصادی دارند اظهار داشت: پروتکل مرزنشینان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان پایان یافته است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه بسیاری از مردم دو کشور از مزایای این امر استفاده می‌کردند اعلام کرد: لازم است دولت جایگزینی مناسب جهت حل این مشکل پیدا کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه