مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان:

سهم اعتبارات گیلان جهت نگهداری از راه‌ها بسیار ناچیز است

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گیلان گفت:‌ سهم اعتبارات تخصیص یافته به گیلان جهت انجام امور مربوط به نگهداری از راه‌های استان بسیار ناچیز و محدود است.

سهم اعتبارات گیلان جهت نگهداری از راه‌ها بسیار ناچیز است

به گزارش ۸دی، محمدرضا نازک‌کار اظهار داشت:‌ سهم اعتبارات تخصیص یافته به استان گیلان جهت انجام امور مربوط به نگهداری از راه‌های استان بسیار ناچیز و محدود است به طوری‌که سالانه سهم عمده‌ای از این بودجه تخصیص یافته نیز به دلایل مختلف جذب نمی‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گیلان عنوان کرد:‌ گیلان دارای ۱۲ هزار و ۴۲۱ کیلومتر راه، هم‌سنگ با ارزش ریالی بالغ بر ۲۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که برای نگهداری از این راه‌ها طبق نرم جهانی سالیانه، به ۷۰۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نازک‌کار سهم اعتبارات گیلان در حوزه نگهداری از راه‌ها را بسیار ناچیز دانست و افزود:‌ در سال مالی ۹۶ از مجموع اعتبارات ابلاغی ملی و استانی کلاً ۱۳۰ میلیارد تومان به استان گیلان تخصیص یافت که تنها ۳۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته یعنی حدود ۴۶ میلیارد تومان آن جذب شد.

وی اجرای عملیات راهداری در گیلان را کمی متفاوت‌تر از مناطق دیگر خواند و بیان داشت:‌ استان گیلان با مساحت حدود ۱۴ هزار کیلومترمربع و جمعیت بسیار زیاد خود دارای ترکیب خاصی است که در کنار خصوصیات طبیعی، اجرای عملیات راهداری ویژه‌ای را می‌طلبد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گیلان تصریح کرد: ‌این اداره کل با یک حوزه استحفاظی حدود هزار و ۸۶۵ کیلومتری در قسمت راه‌های اصلی و فرعی استان و همچنین بالغ بر ۹ هزار کیلومتر انواع جاده‌های روستایی، متولی نگهداری راه‌های استان گیلان است.

نازک‌کار با اشاره به تمهیدات اداره کل راهداری گیلان برای جبران کمبود اعتبارات افزود:‌ برای این مشکل واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی و مشارکت در اجرای پروژه‌ها به صورت BOT با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد.

وی گوشه‌ای از برنامه‌های اداره کل راهداری گیلان در بحث ایمن‌سازی راه‌ها را برشمرد و عنوان کرد:‌ اجرای هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط‌کشی،‌ نصب ‌۳.۸ کیلومتر حفاظ و ۶ هزار و ۷۵۰ عدد علایم اخطاری و انتظامی و ۵۲۰ متر مربع تابلوی اطلاعاتی از جمله این اقدامات انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ نصب و تعمیر ۵.۶ کیلومتر حفاظ ایمنی گاردریل و نیوجرسی راه‌ها، حفظ و نگهداری سیستم روشنایی ۱۹۵ کیلومتر از محورهای استان گیلان نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط این اداره کل است.

نازک‌کار فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان در سال گذشته را با وجود کمبود اعتبارات مطلوب ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ پیگیری عملیات اجرایی روشنایی در ۱۲ نقطه و ۳۵ کیلومتر محور طولی و نصب ۳۰۰ دستگاه چراغ چشمک زن از جمله دیگر این اقدامات است.

نازک‌کار به مواردی از اجرای روکش‌ آسفالت در برخی از محورهای گیلان اشاره کرد و افزود:‌ این اقدامات در بخش‌هایی از محورهای آزاد راه، کمربندی رودسر، پلیس راه چابکسر، راه روستایی مریدان لنگرود، راه روستایی میانده، رشت ـ پیربازار و ضیابر تا پلیس راه بهمبر انجام شده است.

وی برنامه‌های ‌در دست اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان را برشمرد و گفت:‌ پس از اجرای عملیات ساماندهی،‌ بازبینی و نصب علایم در آزاد راه قزوین- رشت اجرای این عملیات در سایر محورهای بزرگراهی گیلان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه