مدیر کل اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال : افزایش طلاق به رشد آمار تشکیل خانواده باز می گردد

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: میزان عمومی طلاق به ازای هر هزار نفر ۲.۲ است، اما در مورد آمار طلاق از بزرگنمایی باید پرهیز کنیم چرا که مؤلفه‌های زیادی در روند افزایشی این واقعه مؤثر است.

مدیر کل اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال : افزایش طلاق به رشد آمار تشکیل خانواده باز می گردد

به گزارشهشت دی، محمدباقر عباسی گفت: آمار دقیق میزان طلاق و ازدواج، تولد و مرگ ثبت شده طی یکسال گذشته، در نیمه اول خرداد ماه به همراه جزئیات آن اعلام می‌شود. وی ادامه داد: باید اجازه بدهیم آمار رسمی از طریق سازمان آمار و ثبت‌احوال کشور آماده و اعلام شود.
عباسی گفت:‌ با توجه به الکترونیکی شدن ثبت داده‌ها از سال گذشته، دوران گذار را طی می‌کنیم بنابراین بسرعت نمی‌توانیم در پایان هر فصل آمار به دست آمده از ۴ واقعه حیاتی طلاق، ازدواج، تولد و مرگ را اعلام کنیم. وی ادامه داد: در مورد طلاق هم مانند ازدواج اگر صرفاً بخواهیم تعداد رویداد ثبت شده را محاسبه و روند سال‌های اخیر مقایسه کنیم، شاهد روند افزایشی خواهیم بود. اما نباید از این موضوع غافل شد که فراوانی طلاق به تبع افزایش سالانه خانواده‌ها در کشور، خود به خود روندی افزایشی خواهد داشت. به‌عنوان مثال، از ابتدای دهه ۹۰، میزان عمومی طلاق در کشور، روندی صعودی، البته شیبی به نسبت ملایم داشته است. عباسی گفت: حال اینکه این روند، شتاب درستی دارد یا نه نیازمند تحلیل‌های اجتماعی است. درخصوص طلاق می‌توان به برخی مؤلفه‌های دیگر نیز مانند میانگین عمر ازدواج در زمان طلاق یا میانه سنی زوجین طلاق توجه کرد چراکه طبیعی است سال‌های باقی مانده از عمر آنان اهمیت دارد. وی افزود: میانگین سن مردان در آخرین یافته‌های موجود در طلاق‌های ثبت شده ۳۶.۵سال است و در زنان ۳۱.۶ است و به طور کلی ۱۷۶ هزار و ۹۲۴ نفر در یک سال گذشته طلاق گرفته‌اند.
او گفت: استان‌های تهران، کرمانشاه، کردستان، قم و گیلان بیشترین آمار طلاق و استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان جنوبی و هرمزگان کمترین میزان طلاق ثبت شده را در یک سال گذشته داشته‌اند.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه