بریتیش پترولیوم انگلیس از همکاری با ایران جا زد

شرکت بریتیش پترولیوم انگلیس اعلام کرد: با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران، همکاری با شرکت ملی نفت ایران در یک پروژه نفتی در دریای شمال را متوقف می‌کند.

بریتیش پترولیوم انگلیس از همکاری با ایران جا زد

به گزارشهشت دی، به نقل از ایندیپندت، شرکت بریتیش پترولیوم اعلام کرد، به دلیل بازگشت دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران همکاری با شرکت ملی نفت ایران در پروژه میدان گازی رهام در دریای شمال را متوقف خواهد کرد.

سهام میدان گازی رهام در دریای شمال به صورت ۵۰-۵۰ درصد متعلق به بریتیش پترولیوم و شرکت ملی نفت ایران است.

این شرکت طی بیانیه‌ای اعلام کرده که تصمیم گرفته است تا برخی برنامه‌های خود برای اجرا در این میدان گازی در دریای شمال را لغو کند. چرا که به دنبال روشن شدن تحریم‌های احتمالی آمریکا بر ایران است.

در این بیانیه آمده بریتیش پترولیوم همواره به تحریم‌ها پایبند بوده است.
در حال حاضر بریتیش پترولیوم به دنبال واگذاری سهام خود به یک شرکت نفتی کوچکتر انگلیسی است و اعلام کرده است که هر دو شرکت هم اکنون در حال مکاتبه با مقامات انگلیس و آمریکا برای درک بهتر شرایط هستند.

قرار است سهام بریتیش پترولیوم به شرکت سریکا انرژی واگذار شود.

سریکا انرژی اعلام کرده است که به تعهدات بریتیش پترولیوم برای توسعه میدان گازی رهام پایبند است.
سریکا انرژی همچنین اعلام کرده است که با توجه به اینکه ۵۰ درصد سهام میدان گازی در اختیار شرکت ملی نفت ایران است، فعالیت‌های این میدان تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت.
قرار بود با توجه به صدور مجوز از سوی دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا برای فعالیت بریتیش پترولیوم در این میدان گازی این شرکت انگلیسی فعالیت‌های گسترده‌ای را برای توسعه آن انجام دهد که تاریخ این مجوز در روز ۳۰ سپتامبر باطل می‌شود.

شرکت سریکا انرژی اعلام کرده هر دو شرکت انگلیسی برای دریافت مجوز از وزارت خزانه‌داری آمریکا اقدام کرده‌اند اما به نظر می‌رسد، اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا بر روند صدور مجوز تاثیر بگذارد.
مدیرعامل شرکت سریکا می‌گوید، ما به همکاری با شرکای خود ادامه می‌دهیم و دولت انگلیس قرار است اقداماتی را که برای مقامات آمریکایی نیز مورد قبول است، برای حمایت از توسعه میدان گازی رهام انجام دهد.

وی تاکید کرد:‌ ما از حمایت کامل از مقامات انگلیسی در توسعه این میدان برخورداریم.

منبع: شریان نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه