شهادت سقای شلما درماه رمضان

شهید امان‌الله صحراپیما در سحرهای ماه مبارک رمضان آب وضو پیرمرد و پیرزن‌های محل را از بالای قله تهیه می‌کرد سرانجام در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۶۶ توسط گروهک منافقین کومله در سردشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهادت سقای شلما درماه رمضان

به گزارش هشت دی؛ شهید امان‌الله صحراپیما در سال ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی در روستای سالک معلم شالما شهرستان شفت دیده به جهان گشود.

وی در دامن پرمهر و محبت پدر و مادری مذهبی، مهربان، دلسوز و زحمتکش پرورش یافت و دوران تحصیل خویش را از مقطع ابتدایی تا متوسطه در روستای شالما سپری کرد.

از ویژگی‌های اخلاقی شهید امان‌الله صحراپیما می‌توان به خوش‌رویی، شوخ‌طبعی، خوش‌اخلاقی، مهربانی، دلسوزی و راهنمایی دوستان و آشنایان اشاره کرد.

امان‌الله در فعالیت‌های مذهبی دعای کمیل، زیارت عاشورا و شرکت در نمازهای جماعت حضوری مثال‌زدنی داشت و یکی از فعالان مسجد صاحب‌الزمان (عج) روستای شالما بود.

وی از دوستداران واقعی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و پیرو ولایت مطلقه فقیه بود و در ترویج افکار امام در منطقه تلاش فروانی می‌کرد.

او به مردم منطقه می‌گفت: وقتی ما در محرم شعار اباعبدالله سر می‌دهیم اکنون زمان حسین (ع) است و اینک بایستی با حسین (ع) زمان خویش بیعت کنیم و برای دفاع از کشور خود به‌سوی نبرد حق علیه باطل شتافت و باید راه امام خمینی (ره) را ادامه داد.

وی در سحرهای ماه مبارک رمضان برای آماده کردن آب وضوی پیرمرد و پیرزن‌های محل راه دوری را تا چشمه که در بالای کوه واقع بود می‌رفت و برای آن‌ها آب از کوه پایین می‌آورد.

او در اوایل نوجوانی به کار کشاورزی در زمین‌های مردم مشغول بود تا اینکه در سن ۱۸ سالگی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و به مدت ۲۴ ماه و تا پایان خدمت مقدس سربازی در منطقه حضور داشت.

او درحالی‌که چند بار در دوران سربازی توسط ترکش زخمی شده بود اما هیچ‌گونه اطلاعی به خانواده نداده بود و وقتی‌که به مرخصی می‌آمد حرفی از زخمی شدن خود نمی‌گفت و خانواده بعد از شهادت او از اثرات ترکش در بدنش آگاه شدند.

امان‌الله نامه‌ای نوشته بود که در آن اشاره کرد بود سه بار در عملیات شرکت کرده‌ام و دوستانم شربت شهادت را نوشیده‌اند اما توفیق نصیب من نشده است و شما برایم دعا کنید که من نیز شهید شوم و به آرزوی دیرینه خود که ملحق شدن به دوستان شهیدم است برسم.

شهید امان‌الله صحراپیما پس از رشادت‌های فروان در مناطق عملیاتی مختلف سرانجام در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۶۶ توسط گروهک منافقین کومله سردشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد و آسمانی شد.

او به مادرش در آخرین دیدار گفته بود که وقتی من به شهادت رسیدم برایم گریه نکن و مادر شهید نیز در ایام تشییع پیکر و سوگواری فرزند رشیدش گریه نکرد و مادر شهید امان‌الله صحرا پیما در زمان تشییع به مردم می‌گفت که پسرم درراه اسلام و امام حسین علیه‌السلام به شهادت رسیده است.

منبع: فارس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه