توضیحات صالحی درباره «تعداد نیروی انسانی سازمان انرزی اتمی» قبل و بعد از برجام

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در بُعد نیروی انسانی قبل از برجام دارای حدوداً ۱۵ هزار نیروی انسانی بودیم و الان نیز از همین مقدار نیروی انسانی برخورداریم.

توضیحات صالحی درباره «تعداد نیروی انسانی سازمان انرزی اتمی» قبل و بعد از برجام

به گزارش ۸دی، علی‌اکبر صالحی امروز سه‌شنبه پس از حضور در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه در حوزه اهداف سازمان از جمله ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای و تأمین سوخت هسته‌ای و تربیت نیروی انسانی، مقایسه‌ای بین قبل و بعد از برجام صورت گرفت.

وی ادامه داد: ما در این جلسه به نمایندگان توضیح دادیم که قبل از برجام ما یک نیروگاه داشتیم؛ اما الان که در بعد از برجام قرار داریم در حال ساخت دو نیروگاه هستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: در بُعد اکتشاف و استخراج هم توضیح داده شد که قبل از برجام این موضوع در جریان بود و پس از برجام نیز حتی شاهد شتاب در آن بودیم.

وی تصریح کرد: در بُعد نیروی انسانی نیز قبل از برجام دارای حدوداً ۱۵ هزار نیروی انسانی بودیم و الان نیز از همین مقدار نیروی انسانی برخورداریم.

صالحی گفت: در بُعد چرخه سوخت نیز ما با یک سری کشور‌ها تفاهم کردیم تا در ارتباط با انتقال دانش فنی ساخت سوخت کمک کنند و در این زمینه نقشه راه را تهیه کرده‌ایم.

وی بیان داشت: بعد از برجام در حوزه چرخه سوخت از جمله غنی‌سازی ما توانستیم غنی‌سازی ایزوتوپ‌های پایدار را با کمک روسیه شروع کنیم؛ باید توجه داشت که ما قبل از برجام فقط اورانیوم را غنی‌سازی می‌کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: ساخت GNP برای رادیو دارو‌ها براساس استاندارد یک پروژه‌ای است که ۶۰ میلیون یورو تجهیزات نیاز دارد و این پروژه یک سال است که آغاز شده و سه سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه مرکز پرتودرمانی که قرار است در کرج دایر شود حدود ۲۰۰ میلیون یورو هزینه دارد و برخوردار از تکنولوژی‌های روز دنیا است. سه سال است که روی این پروژه کار می‌کنیم و طراحی‌های آن انجام شده و ساخت آن نیز سه الی چهار سال طول می‌کشد.

صالحی با اشاره به ورود سازمان انرژی اتمی به نوآوری‌های دانش هسته‌ای، گفت: ما به فناوری کوآنتومی ورود پیدا کردیم سازمان در حال تجهیز در این رابطه است؛ در دانشگاه‌ها نیز سیلابس‌های لازم تدوین شده تا از سال آینده در مقطع دکترا دانشجو در صنعت کوآنتومی جذب کنیم. از طریق این دانش می‌توانیم کامپیوتر‌های جدیدی که صد برابر سوپرکامپیوتر‌های امروزی قدرت دارند را بسازیم.

وی پیرامون برگشت‌پذیری نیز خاطرنشان کرد: اگر قرار بر برگشت‌پذیری باشد که امیدواریم هیجوقت به آن نقطه نرسیم آمادگی توسعه و سرعت بخشی به غنی سازی را داریم. البته صنعت هسته‌ای با آهنگ مطلوبی و با اهداف تجاری‌سازی به جلو می‌رود.

منبع: میزان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه