کدام قارچ‌ها را نباید خورد؟

درپی انتشار اخباری مبنی بر مسمومیت و مرگ برخی شهروندان به دلیل مصرف قارچ، رئیس تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی اعلام کرد: این مسمومیت ربطی به مصرف قارچ‌های خوراکی ندارد.

کدام قارچ‌ها را نباید خورد؟

به گزارش ۸دی،گزارش‌های متعددی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان‌های مختلف درباره مسمومیت یا حتی مرگ برخی از شهروندان به علت مصرف قارچ مسموم در فضای مجازی و سایت‌های خبری منتشر شده است؛ به گونه‌ای که مدیر کل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور این اخبار را تایید کرد که در روز‌های اخیر ۱۱ نفر به دلیل مصرف قارچ‌های سمی جان خود را از دست داده‌اند.

 

رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی گفت:به دلیل افزایش بارش‌ها طی ماه‌های اخیر رشد انواع قارچ‌های سمی و خوراکی در مراتع و جنگل‌های کشور چشمگیر و قابل توجه بوده است و همین عامل سبب شده مردم که به مراتع و جنگل‌ها می‌روند، به اشتباه از این قارچ‌ها استفاده کنند یا آنکه برخی به دلیل بیکاری این قارچ‌ها را به حاشیه شهر‌ها و خیابان‌های کشور می‌آورند و به عنوان “قارچ‌های کوهستانی” و “ارگانیک” به مردم می‌فروشند که باید گفت: بسیار خطرناک است و هیچ کسی نباید این قارچ‌ها را خریداری کند، چراکه مردم به هیچ وجه نمی‌توانند سمی یا غیر سمی بودن قارچ را تشخیص دهند.

 

افشار ادامه داد: به مردم توصیه می‌شود که به هیچ وجه به قارچ‌های خودرو که در مراتع و جنگل‌ها می‌بینند دست نزنند و آن را لمس نکنند. از سوی دیگر به هیچ وجه قارچ‌هایی که به صورت فله‌ای و به عنوان “قارچ کوهستانی و ارگانیک” عرضه و فروخته می‌شود را نخرند.

 

رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی تاکید کرد: حتی‌الامکان مردم باید توجه کنند که قارچ را از فروشگاه‌های معتبر و به صورت برچسب‌دار تهیه کنند تا تولیدکننده آن مشخص باشد و حتی اگر قارچ فله‌ای را از این فروشگاه‌ها خریداری می‌کنند باید توجه کنند که محصول کجا تولید شده است و دستگاه‌های نظارتی نیز باید تایید کننده آن باشند که در آن صورت هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه