کارگرانی که نگران پیچ و خم های تولیدند؛

فروش ۴۸ دستگاه بافندگی در کارخانه ایران پوپلین رشت/ معاون مالی کارخانه: فروش دستگاه ها و تزریق نقدینگی آن برای شرکت نیاز است

فروش ماشین آلات بافندگی در کارخانه ایران پوپلین رشت واکنش های کارگران را در پی داشته است، آنان نگران وضعیت تولید و تکرار تجربه تلخ تعطیلی کارخانه های گیلان در کارخانه شان هستند.

فروش ۴۸ دستگاه بافندگی در کارخانه ایران پوپلین رشت/ معاون مالی کارخانه: فروش دستگاه ها و تزریق نقدینگی آن برای شرکت نیاز است

به گزارش ۸دی، با وجود وضعیت اقتصادی این روزهای کشور دولت و نظام باید با تمام توان به کمک تولید بیایند و همه دستگاه های دولتی و حکومتی در خدمت این تفکر بسیج شوند تا معضل کار در کشور حل شود همتی که باید اذعان کرد در دولت و دستگاه ها کمتر به چشم می آید.

کارخانه ایران پوپلین رشت یکی از کارخانه گیلان در صنعت ریسندگی است، کارخانه ای که ظاهرا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

آبان ماه ۹۶ بود که کارگران شرکت ایران پوپلین رشت برای سومین روز پیاپی در اعتراض به عدم دریافت حقوق در ۳ ماه گذشته در مقابل و داخل ساختمان اداری این شرکت در جاده تهران تجمع کردند.

این کارگران پارچه‌نوشته‌هایی را برای رساندن صدای خود در مقابل درب ورودی شرکت نصب کرده‌ بودند  که روی آنها نوشته شده بود: ” ما کارگران ایران پوپلین ۳ ماه است حقوق نگرفته‌ایم، زن و بچه‌مان گرسنه‌اند، چه کسی پاسخگوست؟ (اینجا بخوانید)

 

۲۰ اسفندماه سال جاری نیز بار دیگر کارگران این کارخانه برای رسیدن به حق و حقوق شان دست به تجمع زدند و بعد از ۲ روز تجمع حقوق دی و بهمن ماه سال ۹۶ کارگران پرداخت شد. (اینجا بخوانید)

 

این در حالی است که کارگران این کارخانه در تماس با تحریریه ۸دی اعلام کردند ۴۸ دستگاه بافندگی این کارخانه به فروش رسیده است و بر این اساس کارگران نگران وضعیت تولید در کارخانه ایران پوپلین رشت هستند.

فروش ماشین آلات بافندگی در کارخانه ایران پوپلین رشت واکنش های کارگران را در پی داشته است، آنان نگران وضعیت تولید و تکرار تجربه تلخ تعطیلی کارخانه های گیلان در کارخانه شان هستند.

 

همچنین کارگران با انتشار درخواستی از مسئولان در یکی از خبرگزاری ها خواستار بررسی این موضوع شده اند.

ایلنا در این خصوص نوشت: «مانع خروج ابزار تولید کارگران کارخانه ایران پوپلین از رشت شوید؛ کارفرما در حال فروش ۴۸ دستگاه بافندگی به یک تاجر پاکستانی است. این کارگران خواستار رسیدگی به وضعیت این کارخانه شدند و گفتند: در صورت ادامه روند فروش ابزار تولید به‌طور کل کارخانه از بین می‌رود».

 

 

خبرنگار ۸دی در این رابطه با معاون امور مالی و اداری کارخانه پوپلین رشت گفتگو کرده است که در ادامه می آید:

 

معاون امور مالی و اداری کارخانه پوپلین رشت: فروش این دستگاه ها و تزریق نقدینگی آن برای شرکت نیاز است

میرآقایی معاون امور مالی و اداری کارخانه پوپلین رشت در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در واکنش به خبر فروش ۴۸دستگاه بافندگی این کارخانه و صحت فروش این ابزار و آلات به یک تاجر پاکستانی، اظهار کرد: پاکستانی بودن این تاجر را خبر ندارم ولی اقلام فروخته شده مازاد بود و مجوز آن  هم گرفته بودند.

وی با بیان اینکه این دستگاه ها قابل کار در کارخانه نبود، گفت: فروش این دستگاه ها و تزریق نقدینگی آن برای شرکت نیاز است.

معاون امور مالی و اداری کارخانه پوپلین رشت در پاسخ به این سؤال که جایگزینی برای این دستگاه های فروخته شده پیش بینی شده است، تصریح کرد: شرکت صد در صد به دنبال بهسازی و نوسازی است و این موضوع در برنامه ها وجود دارد.

میرآقایی با تأکید بر اینکه مدیریت کارخانه به جد دنبال نوسازی است، اضافه کرد: با فروش این ۴۸دستگاه به هیچ وجه برای تولید مشکلی پیش نمی آید.
میرآقایی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰دستگاه بافندگی داریم در کارخانه داریم، مدعی شد: خیلی وقت بود که از این ۴۸دستگاه استفاده نمی شد.

وی افزود: مدت سه سال بود که این دستگاه ها مورد استفاده قرار نمی گرفت و حدود شش هفت سالی است که اینها خراب اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه