لاریجانی:

رهبر معظم انقلاب نظری درباره الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم نداشتند

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رحیمی، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم نظری نداشته و معتقدند مجلس و دولت خود تصمیم گیرنده باشند.

رهبر معظم انقلاب نظری درباره الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم نداشتند

به گزارش ۸دی، علیرضا رحیمی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، یکم خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۴ آئین نامه داخلی مجلس بند ۱۱ گفت: نظارت رئیس بر جلسات مجلس ضروری است اما در جلسه یکشنبه که به صورت غیرعلنی برگزار شد و بسیاری از مقامات عالی رتبه حضور داشتند ظرف ۲۴ ساعت گزارش جلسه از سوی برخی همکاران به گونه ای منتقل شد که شورای عالی امنیت ملی تکذیبه داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه چرا رئیس مجلس نظارتی بر انتشار اخبار ندارد، افزود: مگر هیات رئیسه سخنگو ندارد که در ۲۴ ساعت گذشته سخنگو ساکت بوده و دبیرخانه شورای امنیت ملی مجبور به تکذیبه شود.

رحیمی با بیان اینکه تکذیبه ای که شورای امنیت ملی ارائه کردند در شان مجلس نبود تصویب کرد: رئیس مجلس وظیفه دفاع از این موضوع و شان مجلس و نمایندگان را برعهده داشت.

لاریجانی در پاسخ به تذکر رحیمی گفت: دفاع ما در این رابطه این است که بارها گفته ایم مشروح جلسات محرمانه بیرون منعکس نشود.

رحیمی همچنین در اخطاری با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفت: اکنون آقای کریمی قدوسی بخشی از تحریرالوسیله حضرت امام (ره) را چاپ و منتشر کرده و آقای قوامی اشاره به فتوای حضرت امام می کند در حالی که تحریرالوسیله حضرت امام زمانی منتشر شد که قانون اساسی و جمهوری اسلامی نبود.

وی با تاکید بر اینکه قانون اساسی و چشم انداز موخر بر تحریرالوسیله است، گفت: اگر آقایان واقعا اعتقاد به فرمایشات رهبری دارند و اینکه تصمیم گیر اصلی در نظام رهبری جمهوری اسلامی است باید بدانند که در آخرین بند چشم انداز ۲۰ ساله کشور گفته شده که کشور جمهوری اسلامی ایران کشوری دارای تعاملات سازنده و موثر با جهان بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به صورت درگوشی در خصوص لایحه مذکور گفته می شود که استعماری است و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز از جانبداری خارج شده و در گزارش خود اعمال می کند که استعماری است، تصریح کرد: در زمانی که پالرمو در مجلس مصوب می شد بنده تذکر دادم که از رهبری مایه نگذارید و در این راستا اگر مکتوبی از سوی رهبری وجود دارد در صحن ارائه دهند.

رحیمی با تاکید بر اینکه بخواهیم با فشار، از فرمایشات رهبری مصوبه ای را لحاظ کنند درست نیست، گفت: نمایندگان باید رأی خود را اعلام کنند در غیر این صورت با ارائه طرح سه فوریتی از سازمان ملل و کلیه کنوانسیون های بین المللی خارج شویم.

لاریجانی گفت: رهبر معظم انقلاب در این رابطه نظری نداشته و معتقدند مجلس و دولت خود تصمیم گیرنده باشند این را نیز قبلا گفته ام.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران تافته جدا بافته نیست، گفت: ما نیز یک کشوری در کنار ۱۹۲ کشور دیگر هستیم از این رو برای منافع ملی و مصلحت کشور خواهش می کنم همکاران در چارچوب آئین نامه تصمیم گرفته و هیات رئیسه نیز نظارت کند.

 

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه