معجون موز و زنجبیل برای چربی سوزی

اگر در تلاش برای لاغری و چربی سوزی هستید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید تا با معجون معجزه آسای موز و زنجبیل برای لاغری آشنا شوید.

معجون موز و زنجبیل برای چربی سوزی

به گزارش ۸دی، زنجبیل یک ماده غذایی چربی سوز است که سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و در کنار آن موز سرشار از فیبر و نشاسته است. ترکیب خواص این ۲ ماده با هم یک معجون فوق العاده برای چربی سوزی و لاغری تهیه می کند. در این مطلب شما را با این معجون و خواص آن آشنا می کنیم.

زنجبیل برای لاغری
زنجبیل ریشه دارویی داشته و بیش از قرن ها به عنوان یک درمان برای رفع بسیاری از اختلالات و بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است. وجود مواد آنتی اکسیدانی و خواص ضدالتهابی در آن به بهبود هضم غذا، کاهش میزان کلسترول و از بین بردن مواد سمی در بدن کم می کند. در چند دهه اخیر خواص سم زدایی و لاغرکنندگی آن نیز ثابت شده است.

مصرف زنجبیل باعث تحریک سوخت و ساز بدن و بهبود هضم غذا شده و از این طریق با چربی های شکم مبارزه می کند. همچنین دارای خواص ادرارآور بوده و با حذف مایعات محبوس شده در بدن از التهاب پیشگیری می کند.

یکی دیگر از مزایای اصلی زنجبیل این است که بسیار کم کالری می باشد، بنابراین با خیال راحت می توانید آن را با سایر مواد غذایی مخلوط کنید و از تمام خواص آن بهره مند شوید.

موز برای لاغری
موز سرشار از فیبر و نشاسته مقاوم است . وجود نشاسته مقاوم و فیبر نه تنها به کاهش وزن شما کمک می کند، بلکه برای سلامت دستگاه گوارش شما نیز مفید است .

همانطور که میدانید فیبرها نقش مهمی در کاهش وزن افرا ایفا می کنند . فیبرها با آهسته کردن عمل هضم غذا، باعث سیری طولانی مدت در افراد می شوند بنابراین میل به ریزه خواری و پرخوری را کاهش می دهند . علاوه بر این فیبرهای غذایی قند خون افراد را متعادل نگه داشته و با جلوگیری از افزایش سریع قند خون به دنبال مصرف غذا به فرآیند چربی سوزی و تولید انرژی بدن از چربی ها کمک می کنند .

بیشتر نشاسته موجود در مواد غذایی ، کربوهیدرات پیچیده ای هستند که گلوکز مورد نیاز برای تامین انرژی را فراهم می کنند، اما برخی از غذاها مثل موز حاوی یک نوع متفاوت از کربوهیدرات به نام نشاسته مقاوم هستند. نشاسته مقاوم به صورت ناقص در بدن هضم می شود و بیشتر در روده بزرگ تخمیر می شود . نشاسته مقاوم نسبت به سایر کربوهیدراتها کالری کمتری در بدن تولید می کند .

موز سبز یکی از منابع غنی از نشاسته مقاوم است،در یک موز سبز کوچک ، ۸٫۵ گرم نشاسته مقاوم وجود دارد. با رسیده تر شدن این میوه میزان نشاسته مقاوم در آن کمتر می شود ، به طوری که یک موز کوچک رسیده ۲ تا ۵ گرم نشاسته مقاوم دارد. مطالعات نشان می دهد که نشاسته مقاوم ممکن است فرایند تجزیه چربی های ذخیره شده در بدن را تحریک کند ، اما همچنان تحقیقات بیشتری برای اثبات اثربخشی این موضوع مورد نیاز است .

معجون موز و زنجبیل
مواد لازم

یک موز رسیده

یک قاشق بزرگ زنجبیل( یا زنجفیل) پوست کنده

یک لیوان توت یخ زده

دو قاشق بزرگ آرد دانه تازه کتان

روش تهیه

مخلفات را در مخلوط کن بریزید و به هم بزنید سپس مصرف کنید.

مخلوط موز را می توان به جای صبحانه یا ناهار یا شام مصرف کرد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه