نماینده ولی فقیه در گیلان:

توجه به عرصه های هنری باید جزء برنامه‌های مسئولان باشد/ شورای فرهنگی گیلان به‌زودی تشکیل می شود

نماینده ولی فقیه در گیلان، گفت: شورای فرهنگی استان به‌زودی تشکیل خواهد شد و بنده بیشتر از همه در این شورا مطالبه گر خواهم بود.

توجه به عرصه های هنری باید جزء برنامه‌های مسئولان باشد/ شورای فرهنگی گیلان به‌زودی تشکیل می شود

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام رسول فلاحتی در دیدار و گفتگو با جوانان نخبه گیلانی با بیان اینکه به تمام دغدغه‌های نخبگان و جوانان آشنایی دارد اظهار کرد: جوانی بهترین دوران حیات انسان است و ملت‌ها از حضور جوانان بیشتر به خود افتخار می‌کنند.

وی مشکلات فرهنگی و بیکاری را ازجمله اساسی‌ترین مشکلات استان دانست و افزود: فرهنگ در اوایل انقلاب بسترسازی شده بود اما با تدابیر دشمن در زمان جنگ به فراموشی سپرده شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه باید به کمک جوانان فعال استان مشکلات فرهنگی را حل کرد گفت: شورای فرهنگی استان به‌زودی تشکیل خواهد شد و بنده بیشتر از همه در این شورا مطالبه گر خواهم بود.

فلاحتی با تأکید بر خودسازی جوانان بیان کرد: کشور ما آن‌گونه که باید در زمینه خودسازی عمل‌نکرده و افرادی که در کشور می‌توانند درزمینهٔ اخلاق و اخلاق‌مداری به جوانان کمک کنند دست‌گیری نمی‌کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دغدغه جوانان به کمک خودسازی حل می‌شود گفت: فرهنگ ما سیاست زده‌شده و به حاشیه رفته است و باید فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه کشور در عرصه‌های گوناگون رشد کرده است اما به تراز مطلوب نرسیده است افزود: باید به توان داخلی اعتماد کرد و کسانی که به جوانان اعتماد نکنند به کشور خیانت کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه باید با ورود به عرصه‌های هنر، جامعه را با اهداف انقلاب بیشتر آشنا کنیم تصریح کرد: توجه به مسئله هنر باید جزو برنامه‌های مسئولان باشد و مسئولان سن بالا استان باید فضا را برای جوانان مهیا کنند.

یکی از دانش آموزان نخبه گیلانی در این دیدار با بیان اینکه خواسته های قشر دانش‌آموزی در جامعه کمتر دیده شده اظهار کرد: دانش آموزان در استان سیاست زده گیلان کمتر دیده شده اند و فرصتی برای شکوفایی استعداد های خود ندارند.

مهدی عسکری با اشاره به اینکه مسئولان برای تطهیر سند ننگین ۲۰۳۰ قدمی بر نمی دارند افزود: مسئولان کی می خواهند از خواب غفلت بیدار شوند و چرا در برخی مدارس به دلیل برپایی مراسم های جشن مناسبتی، محفل های رقص و پایکوبی برگزار می‌کنند.

دانشجوی مقطع دکتری شیمی تجزیه دانشگاه گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه مسئولان به افراد نخبه استان توجه ای ندارند گفت: جامعه نخبگان مطلوب، جامعه ای پویا است و شکوفایی و ایجاد چنین جامعه ای نیاز به توجه مسئولان دارد.

فاطمه فرح پور با اشاره به اینکه باید برای اثبات توانایی نخبگان، مسئولان در میان آنها حاضر شوند افزود: جوانان نخبه توانایی بالایی دارند و مسئولان نباید از توانایی این نخبگان غافل شوند.

 

** بسیاری از مسائل فرهنگی را می توان از طریق فیلم و هنر به مخاطب منتقل کرد

کارگردان جوان گیلانی نیز با بیان اینکه هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد تاثیر پذیر نیست اظهار کرد: بسیاری از مسائل فرهنگی را می توان از طریق فیلم و هنر به مخاطب منتقل کرد.

اسحاق مجیدی با اشاره به اینکه کشورهای غربی هزینه های زیادی برای ساخت فیلم می‌کنند گفت: رژیم صهیونیستی از طریق فیلم، اندیشه های خود را منتقل می کند زیرا به دنبال انتقال تفکر خود به دنیا است پس ما نیز باید برای آشنایی اسلام به دنیا تلاش کنیم.

قهرمان گیلانی کاراته نیز در این مراسم با بیان اینکه جوانان از اوایل انقلاب نقش اول را در کشور داشتند گفت: مسئولان باید به چنین جوانانی که همیشه در صحنه بوده اند تا جان شیرین خود را فدای انقلاب کنند توجه بیشتری داشته باشند.

پویا صالحی با اشاره به اینکه مسئولان باید برای اوقات فراغت جوانان برنامه داشته باشند افزود: اگر برای جوانان برنامه نداشته باشیم بدون شک فساد در جامعه فراگیرتر می‌شود.

یکی از مداحان جوان گیلانی نیز در این دیدار با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی، رسانه‌های بی‌بدیل جهان تشیع هستند اظهار کرد: مقام معظم رهبری به موضوع هیئت‌ها توجه بسیاری دارند و این به دلیل تأثیرگذاری بالای هیئت‌ها است.

اصغر اسد پور با اشاره به اینکه مبلغین حوزه، علما و روحانیت باید در مدارس حاضر شوند افزود: حضور روحانیت در مدارس موجب رشد فرهنگی جامعه می‌شود و تأثیراتش در آینده در استان مشاهده خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم ارتباط ائمه جماعات با نماینده ولی‌فقیه استان گفت: متأسفانه هیئت امناء و امام جماعت بعضی از مساجد گیلان از فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی و جوانان انقلابی جلوگیری می‌کنند.

جوان برتر سال ۹۴ نیز در این دیدار با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد در محوریت آموزشی و خیریه و جوانان فعالیت دارند اظهار کرد: ۳۰۰ سازمان مردم‌نهاد در استان فعالیت دارند که یک هزار و ۵۰۰ نفر فرد مؤثر نیز در این سازمان‌ها حضور دارند.

فاطمه نظامی با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها در مسکن‌سازی برای محرومان و تهیه جهیزیه فعالیت بیشتری دارند گفت: باید تشکل‌های مردم‌نهاد جلسات تخصصی با مسئولان داشته تا آن‌ها نیز از جزئیات کار آشنا شوند.

فعال اتحادیه‌های دانش‌آموزی استان گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه باید از دانش آموزان در کارهای فرهنگی استفاده شود گفت: برخی از ادارات دولتی برای کارهای فرهنگی ارزشی قائل نیستند که این مسئله جای تأمل دارد.

علی رمضانی با تأکید بر اینکه مسئولان باید دربار اتفاقات اخیر مدارس ابتدائی شرق گیلان پاسخگو باشند افزود: اتفاقات اخیر در برخی از مدارس گیلان نشان از این دارد که مسئولان توجهی به مسائل فرهنگی در مدارس ندارند.

نماینده طلاب و روحانیون جوان استان گیلان نیز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گیلان وضعیت حوزه‌های علمیه گیلان را نگران‌کننده دانست و تصریح کرد: برای حضور و فعالیت هرچه بیشتر طلاب گیلانی باید از اساتید برجسته و به نام در حوزه‌های علمیه استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی داداشی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها استان بیشتر استفاده شود افزود: باید کارشناسان دینی حاضر در دانشگاه‌ها دارای شئون سیاسی و دانش حوزوی باشند که اکنون در برخی از دانشگاه‌ها چنین نیست.

به گزارش فارس، جوانان فعال و نخبگان گیلانی امشب پس از دیدار و گفت‌وگو با نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام‌جمعه رشت، نماز مغرب و عشاء را به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی اقامه کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه