امکان “سفر به عتبات” با کمتر از ۹۰۰ هزار تومان فراهم شد + جزئیات

مدیرکل عتبات عالیات در سازمان حج از اجرای طرح «زیارت ارزان عتبات عالیات عراق» همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و اعلام کرد: امکان سفر زیارتی عراق با کمتر از ۹۰۰ هزار تومان فراهم شد.

امکان “سفر به عتبات” با کمتر از ۹۰۰ هزار تومان فراهم شد + جزئیات

به گزارش ۸دی، مرتضی آقایی همزمان با آغاز ثبت‌نام کاروان‌های زیارتی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این دوره که ثبت‌نام از ۲۹ اردیبهشت‌ ماه آغاز شده و اعزام‌های آن از ۱۰ خرداد ماه (نیمه ماه مبارک رمضان) تا ۲۰ تیرماه خواهد بود، تلاش شده قیمت‌ها تا حد امکان تقلیل داده شود بنابراین بسیاری از بسته‌های سفر عراق که برای ماه مبارک رمضان طراحی شده‌اند تا ۲۰ درصد کاهش نرخ دارد.

مدیرکل عتبات عالیات در سازمان حج افزود: مدت زمان سفر این گروه‌ها یک هفته است که زائران سه شب در نجف، سه شب در کربلا و یک شب هم در کاظمین اقامت دارند و زیارت سامرا و امامزاده سیدمحمد را نیز عبوری در برنامه سفر خواهند داشت.

وی تصریح کرد: هزینه سفر هوایی به عتبات برای این دوره از یک میلیون و ۷۳۰ هزار تا یک میلیون و ۷۸۰ هزار تومان و برای مسیر زمینی از ۸۷۷ هزار تا یک میلیون و ۲۲۴ هزار تومان تعیین شده است.

مدیرکل عتبات عالیات با ابراز امیدواری برای ادامه روند کاهشی نرخ و تعدیل قیمت سفر عتبات عالیات عراق، درباره طرح سفر ارزان عتبات با عنوان «ابرار» یا «موکب» گفت: در این طرح هزینه سفر زائران کمتر از یک میلیون تومان و مبلغی در حدود ۹۰۰ هزار تومان خواهد بود؛ در تلاشیم افرادی که مایلند در این گروه‌ها ثبت‌نام کنند از ۵۰۰ هزار تومان وام بدون بهره که تنها ۱۰ هزار تومان حق کارمزد دارد، استفاده کنند البته با توجه به محدودیت منابع، درخواست می‌شود افرادی که در این گروه‌ها ثبت‌نام می‌کنند و نیازمند استفاده از آن وام نیستند، این فرصت را به افرادی بدهند که مشتاق سفر عتبات عالیات هستند اما در مضیقه مالی به سر می‌برند.

آقایی افزود: زمان ثبت‌نام در این کاروان‌ها از ۲۹ اردیبهشت آغاز شده و مشتاقان می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارت تحت پوشش سازمان حج و زیارت که تعداد آن‌ها بالغ بر ۲۶۰۰ دفتر است برای ثبت‌نام در کاروان اقدام کنند همچنین امکان ثبت‌نام اینترنتی از طریق وب‌سایت Atabatorg.haj.ir امکان‌پذیر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه