افزایش ورود گردشگر از مرز آستارا

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: با برگزاری هفته‌های فرهنگی گیلان در جمهوری آذربایجان، شاهد افزایش ورود گردشگر خارجی به استان از مرز آستارا خواهیم بود.

افزایش ورود گردشگر از مرز آستارا

به گزارشهشت دی،حمیدرضا آذرپور، در نشست خبری همایش تخصصی واکاوی فرهنگ دریایی کرانه‌های جنوبی خزر که در سالن آمفی تئاتر شهرداری آستارا برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات خوبی در مرز آستارا انجام شده که یکی از آن شبانه روزی شدن گمرک زمینی این شهرستان است.

 وی با بیان اینکه این اقدام به تقویت مناسبات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان کمک می‌کند، ادامه داد: با برگزاری هفته‌های فرهنگی گیلان در جمهوری آذربایجان، شاهد افزایش ورود گردشگر خارجی به استان از مرز آستارا خواهیم بود.

آذرپور افزود: در این هفته‌ها برنامه‌های هنری و فرهنگی زیادی در آستاراهای دو کشور و سایر شهرها برگزار می‌شود که توانمندی‌های استان گیلان را در آن کشور تبیین می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه به طور متوسط شاهد ورود سالانه ۳۰ میلیون گردشگر به استان گیلان هستیم، خاطر نشان کرد:۸۰ درصد آنها از طبیعت، دریا و سایر مواهب‌های خدادادی گیلان بازدید می‌کنند و باید با مغتنم شمردن فرصت دریا و نوار ساحلی، برای پیشبرد هدف‌های گردشگری استان قدم‌های موثری برداریم که مشارکت بخش خصوصی نقش ویژه‌ای را در این زمینه دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به اهمیت دریا و نوار ساحلی در استان اشاره کرد و گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا از مناطق مستعد در حوزه گردشگری و بوم گردی استان می‌باشد و با ایجاد شناگاه های مدرن، در آینده تأثیر آن را در جذب گردشگر بیش از پیش خواهیم دید.

منبع: گیلان تایمز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه