برگزاری انتخابات ۴ فدراسیون ورزشی نیمه دوم سال

وزارت ورزش و جوانان در نیمه دوم سال جاری انتخابات ۴ فدراسیون را برگزار کند.

برگزاری انتخابات ۴ فدراسیون ورزشی نیمه دوم سال

به گزارشهشت دی،سیدشروین اسبقیان مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها از برگزاری انتخابات  ۱۳ فدراسیون ورزشی در سال ۹۷ خبر داده بود. انتخابات فدراسیون تیراندازیبا کمان که ۱۸ اردیبهشت برگزار شد نخستین انتخابات سال جدید بود که در آن غلامرضا شعبانی‌بهار با ۲۹ رای به عنوان رئیس جدید انتخاب شد.

در ادامه انتخابات فدراسیون شمشیربازی برگزار شد که فضل‌الله باقرزاده بدون رقیب ۴ سال دیگر در این پست ابقا شد.

در فدراسیون‌های دیگر نیز پروسه ثبت‌نام از نامزدها در دستور کار قرار گرفت. در قایقرانی ۷ کاندیدا نام‌نویسی کردند که اسامی برای تایید صلاحیت به مراجع ذی‌صلاح فرستاده شد. غلامرضا امینی ۱۲ مرداد سال ۱۳۹۳ به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد.

در سوارکاری هم ۶ نفر برای پست ریاست ثبت‌نام کردند. دوره ۴ ساله مسعود خلیلی در این فدراسیون ۲۰ خرداد به پایان می‌رسد و به زودی زمان برگزاری مجمع اعلام خواهد شد.

در بدمینتون ثبت‌نام از نامزدها ۲۳ اردیبهشت به پایان رسید که در پایان ۱۰ روز کاری ۴ کاندیدا ثبت‌نام کردند. دوره ۴ ساله محمدرضا پوریا مردادماه به پایان می‌رسد.

ثبت‌نام از نامزدهای اسکواش نیز تا ۲ خرداد ادامه خواهد داشت که تاکنون استقبالی صورت نگرفته است. مسعود سلیمانی ریاست این فدراسیون را برعهده دارد. دوره ۴ ساله سلیمانی اواخر شهریورماه به پایان می‌رسد.

بولینگ و بیلیارد آخرین فدراسیونی است که انتخاباتش احتمالا در نیمه اول سال برگزار می‌شود. دوره ۴ سال هاشم اسکندری رئیس فدراسیون ۲۵ شهریور به پایان می‌رسد و وزارت ورزش در تلاش است قبل از پایان دوره انتخابات را برگزار کند.

با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی انتخاباتی در نیمه سال و حدفاصل ماه های شهریور و مهر برگزارن خواهد نشد ووزارت ورزش و جوانان در نظر دارد نیمه دوم سال از آبان تا اسفند انتخابات ۴ فدراسیون دیگر را برگزار کند. انجمن‌های ورزشی، تنیس، ووشو و ورزش همگانی فدراسیون‌هایی هستند که انتخابات‌شان در نیمه دوم سال برگزار می‌شود. فدراسیون همگانی آخرین فدراسیونی است که در سال ۹۷ انتخاباتش برگزار خواهد شد.

فدراسیون‌های گلف و همن طور کنگ‌فو نیز مدت‌هاست با سرپرست اداره می‌شوند و وزارت ورزش فعلا برنامه خود را برای این دو فدراسیون بدون رئیس اعلام نکرده است. فدراسیون گلف از ۷ اسفند ۹۶ با سرپرست اداره می‌شود و بهروز منتقمی سرپرستی آن را برعهده دارد. کیکاووس سعیدی به دلیل خزانه‌داری کمیته ملی المپیک، از ریاست فدراسیون گلف استعفا کرد. سرپرستی فدراسیون کنگ‌فو نیز برعهده رضا حیدری است.

احتمالا تا یکی دو روز آینده شرایط ثبت‌نام از نامزدهای این فدراسیون نیز اعلام می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه