شهادت دانشجوی دانشگاه علم و صنعت ایران در جزیره مجنون

شهید مهدی معقولی به‌عنوان مسئول مهندسی رزم لشگر ۲۵ کربلا نقش ویژه‌ای در طراحی پل‌های شناور عملیات خیبر و احداث خاک‌ریز داشت و سرانجام در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۶۲ در اطراف جزایر مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد و آسمانی شد.

شهادت دانشجوی دانشگاه علم و صنعت ایران در جزیره مجنون

به گزارشهشت دی، ‌شهید مهدی معقولی در سال ۱۳۳۰ در یک خانواده مؤمن، مذهبی و از قشر متوسط جامعه در منطقه انزلی محله شهرستان لنگرود دیده به جهان گشود.

وی از همان دوران نوجوانی با تعلیم و تربیت خانوادگی با روحیه مذهبی آشنا شد و رشد کرد و او فرزند باهوشی بود و با تلاش توانست تا مقطع دبیرستان تحصیل کند و مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک را دریافت کند.

او در سال ۱۳۴۹ در دانشکده علم و صنعت ایران در رشته مهندسی راه و ساختمان از طریق کنکور سراسری قبول شد و به ادامه تحصیل پرداخت.

مهدی دارای خصوصیات حسن خلق، افتادگی، ایثار، فداکاری در راه خدا، تلاش برای تعالی جامعه اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگ ایران بود وی از همان ابتدای ورود به دانشکده در فعالیت‌های مذهبی و جریانات آن شرکت می‌کرد.

او به دلیل اینکه در یک خانواده متدین و مذهبی رشد کرده بود، قبل از ایام بلوغ نیز نماز می‌خواند و بعد از بلوغ بیشتر از گذشته به وظایف شرعی خود عمل می‌کرد.

وی با عموم مردم و به‌ویژه پدر و مادر، آشنایان، خویشاوندان و دوستان برخورد و معاشرت نیکو داشت و نسبت به خانواده‌های محروم و مستمند بسیار دلسوز بود و حد امکان به آن‌ها کمک می‌کرد.

او با شرکت در کلاس ایدئولوژی در مساجد و پای درس اساتید بزرگ تلمذ می‌کرد و مهدی بعد از اتمام تحصیلات به خدمت سربازی اعزام شد.

مهدی بنا به سفارش و سنت پیامبر اکرم (ص) با یک خانم محجبه و متدین ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند بود که اکنون از او به یادگار مانده است.

وی پس از اتمام دوره سربازی به شهرستان نوشهر مهاجرت می‌کند و راهپیمایی‌های ضد رژیم پهلوی را به همراه همفکرانش سازمان‌دهی می‌کند و پس از به بار نشستن انقلاب اسلامی برای رفع محرومیت در مناطق محروم نوشهر و چالوس به‌ویژه کجور تلاش فراوانی می‌کند و با همین نگاه جهاد سازندگی را در این شهرستان بنیان‌گذاری می‌کند و پس از مدتی به‌عنوان معاون طرح و عمران فرمانداری نوشهر منصوب می‌شود.

مهدی با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عضویت این نهاد مقدس درآمد و در سمت مسئولیت واحد مهندسی لشکر ۲۵ کربلا به انجام‌وظیفه مشغول شد.

او به‌عنوان مسئول مهندسی رزم لشگر ۲۵ کربلا نقش ویژه‌ای در عملیات والفجر مقدماتی و والفجر چهار ایفا کرد و با پیوستن به نیروهای قرارگاه خاتم‌الانبیاء در طراحی پل‌های شناور عملیات خیبر و احداث خاک‌ریز فعالیت‌های فروانی داشت.

شهید مهدی معقولی بعد از چندین بار اعزام از سوی سپاه و رشادت‌های فراوان در جبهه‌ای نبرد حق علیه باطل سرانجام در تاریخ ۱۲ اسفند ۱۳۶۲ در اطراف جزایر مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش برای همیشه در سرزمین طلائیه به یادگار ‌ماند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه