مهدهای کودک از پذیرش پیش‌ دبستانی‌ها معاف شدند

آیین نامه مشترک آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در دولت بررسی و در نهایت تصمیم گرفته شد تا هیچگونه تغییری در ساختار اجرایی مهدهای کودک در خصوص ثبت نام کودکان پیش از دبستان به وجود نیاید.

مهدهای کودک از پذیرش پیش‌ دبستانی‌ها معاف شدند

به گزارش۸دی،جلسه ای در کمسیون اجتماعی دولت جهت بررسی آیین نامه مشترک آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در خصوص کودکان پیش دبستانی تشکیل شد.

این جلسه با حضور روسای دفتر امور کودکان سازمان بهزیستی، مدیر دفتر حقوقی سازمان بهزیستی، رئیس سازمان مدارس غیر انتفاعی و اعضای دفتر حقوقی این سازمان، کارشناسان حوزه کودک، برنامه ریزی، نماینده دفتر ریاست جمهوری، نماینده وزارت کار، انجمن و کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک و همکاران کمسیون اجتماعی تشکیل شد.

یکی از موضوعات مهم در این جلسه، بررسی آیین نامه مشترک آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی با نظر کارشناسان حقوقی، اداری، اجرایی و روان شناسان کودک بود که در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت قرارگرفت.

در نهایت در این جلسه تصمیم گرفته شد تا تصویب آیین‌نامه مشترک و ابلاغ رسمی، هیچگونه تغییری در ساختار اجرایی مهدهای کودک در خصوص ثبت نام کودکان پیش از دبستان به وجود نیاید.

همچنین محمد نفریه مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی اعلام کرد: تا کنون هیچ تفاهم نامه یا آیین نامه ای ما بین سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش منعقد نشده است.

وی هرگونه اخباری که موجب تشویش اذهان عمومی و نگرانی مدیران مهدهای کودک در این خصوص می شود را تکذیب کرد.

کشمکش میان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش برسر اداره و نظارت بر مراکز پیش دبستانی ادامه دارد اما در این میان مهدکودک‌ها تمایل ندارند تحت پوشش آموزش و پرورش بروند و این تغییر را عاملی برای ورشکستگی مهدها می‌دانند.

در هفته های اخیر، بسیاری از مهدهای کودک نسبت به تصمیمات جدید آموزش و پرورش و بهزیستی در خصوص فرستادن کودکان از ۵ سالگی و از مقطع پیش دبستانی به مدارس غیرانتفاعی اعتراض کردند.

البته گویا این مصوبه از قبل بوده است اما در حال حاضر با زمزمه اجرای این مصوبه، اعتراض مهدکودک ها برانگیخته شده چراکه تمایلی به تحت پوشش رفتن در آموزش و پرورش ندارند.

در این باره وزارت آموزش و پرورشی‌ها به استناد سند تحول آموزش و پرورش معتقد هستند که سن تعلیم و تربیت رسمی ۵ سالگی است و باید کودکان در سنین ۵ و ۶ سالگی تحت آموزش معلمان این وزارتخانه قرار گیرند و سن افراد لازم التعلیم هم طبق قانون مشخص می شود.

حال باید دید نتیجه این کشمکش ها آیا نتیجه خوبی برای کودکان خواهد داشت و آنها را در فضای مناسب آموزشی و تفریحی قرار می دهد؟!.

منبع: فرتاک نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه