ظریف: حمایت سیاسی اروپا از برجام کافی نیست

وزیر امور خارجه گفت: با خروج آمریکا از برجام انتظارات افکار عمومی از اتحادیه اروپا برای حفظ دستاوردهای برجام افزایش یافته است و در شرایط کنونی حمایت سیاسی اروپا از برجام کافی نیست.

ظریف: حمایت سیاسی اروپا از برجام کافی نیست

به گزارش ۸دی، میگوئل آریاس کانیته کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا به همراه هیات همراه امروز – یکشنبه – با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف در این دیدار اظهار داشت: با خروج آمریکا از برجام انتظارات افکار عمومی از اتحادیه اروپا برای حفظ دستاوردهای برجام افزایش یافته و در شرایط کنونی حمایت سیاسی اروپا از برجام کافی نیست.

وی خاطر نشان کرد: اتحادیه برای تداوم همکاری های اقتصادی خود با ایران باید گام های عملی بیشتری برداشته و سرمایه گذاری های خود را در ایران افزایش دهد.

ظریف تاکید کرد: تعهد اتحادیه اروپا بر اجرای برجام با اعلام انصراف احتمالی شرکت های بزرگ اروپایی از همکاری با ایران همخوانی و تطابق ندارد.

کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا نیز با اشاره به وضعیت برجام پس از خروج آمریکا از آن گفت: اتحاد کشورهای اروپایی برای حفظ دستاوردهای برجام اهمیت مضاعفی پیدا کرده و اراده سیاسی اتحادیه ، اجرای برجام و تداوم همکاری های شرکت های اروپایی با ایران است.

میگوئل آریاس کانیته افزود: خروج آمریکا از برجام مشکلاتی را برای اروپا به وجود آورده اما پیام اتحادیه اروپا ، تداوم همکاری با ایران در حفظ و اجرای برجام است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه