تکذیب شهادت مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه

یک منبع نظامی در اتاق عملیات همپیمانان سوریه اخبار مربوط به شهادت مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه در دو روز قبل را تکذیب کرد.

تکذیب شهادت مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه

به گزارش ۸دی، یک منبع نظامی در اتاق عملیات متحدان سوریه اخبار مربوط به شهادت مستشاران ایرانی در انفجار فرودگاه حماه در دو روز قبل را تکذیب کرد.

این منبع بیان کرد: مستشاران نظامی در فرودگاه نظامی حماه حضور ندارند. انبار یا پادگانهای نظامی ایران یا غیره در فرودگاه حماه وجود ندارد.

گفتنی است که طبق اعلام رسانه‌های رسمی و دیده‌بان حقوق بشر سوریه، روز جمعه چندین انفجار فرودگاه نظامی حماه را به لرزه درآورد.

فرودگاه حماه سومین فرودگاه نظامی بزرگ سوریه محسوب می‌شود و مرکز اصلی پشتیبانی و عملیات هوایی در شمال سوریه است.

برخی منابع آگاه قبلا اعلام کردند که احتمالا انفجارها در انبارهای مهمات و ناشی از بالا رفتن دمای هوا و خطای انسانی رخ داده است.

یک مقام مطلع ایرانی در سوریه نیز قبلا در خصوص ادعای برخی منابع غربی – عربی که اعلام کرده بودند، شماری از مستشاران ایران در انفجارهای فرودگاه حماه کشته شده اند، تاکید کرد: ادعای برخی رسانه های غربی – عربی درباره شهادت شماری از مستشاران ایرانی در فرودگاه حماه در مرکز سوریه کاملا دروغ و بی اساس است. ادعای رسانه های غربی – عربی در مورد شهادت شماری از مستشاران ایرانی در حماه صرفا تبلیغاتی بوده و در راستای تقویت روحیه صهیونیست هاست.

شهر حماه مرکز استانی با همین نام در مرکز سوریه و پس از دمشق، حلب وحمص چهارمین شهر بزرگ این کشور است؛ این شهر در فاصله۲۱۰ کیلومتری پایتخت سوریه قرار دارد.

این در حالی است که گروه تروریستی موسوم به سرایا الجهاد (شنبه شب) در بیانیه ای ادعا کرده بود که نیروهای تحت امرش با نفوذ به پشت خطوط ارتش سوریه، انبارهای سوخت، بمب، مین و بشکه های انفجاری، ۱۰۰تن تی ان تی و ۵۰ تن دیگر مواد منفجره را در فرودگاه حماه منفجر کرده اند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه