روسیه سلاح روز قیامت را با چه ویژگی‎هایی آزمایش کرد +تصاویر

پایگاه خبری مترو در گزارشی به بررسی سلاح هسته‌ای جدید ساخت روسیه پرداخته و می‌نویسد که هیچ یک از سامانه‌های پدافند موشکی فعلی قادر به متوقف کردن این سلاح نیستند.

روسیه سلاح روز قیامت را با چه ویژگی‎هایی آزمایش کرد +تصاویر

به گزارش ۸دی، پایگاه خبری مترو در گزارشی به بررسی سلاح هسته‌ای جدید ساخت روسیه پرداخته و می‌نویسد که هیچ یک از سامانه‌های پدافند موشکی فعلی قادر به متوقف کردن این سلاح نیستند.

موشک آوانگارد یک سلاح هایپرسونیک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای با سرعتی ۵ برابر سرعت صوت و بیش از یک مایل در ثانیه است.

 

این سلاح با یک موشک قاره‌پیمای «اس‌اس۱۹» روسی به فضا پرتاب می‌شود و بالای جو زمین قرار می‌گیرد.

منابع سی‌ان‌بی‌سی می‌گویند که مسکو در سال ۲۰۱۶ دوبار این سلاح جدید را با موفقیت مورد آزمایش قرار داده است و آزمایش سوم در سال ۲۰۱۷ انجام شده اما موشک قبل از رسیدن به هدف سقوط کرده است.

سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد که این سلاح حتی بدون کلاهک نیز قادر به منهدم کردن اهداف بوده و ۳ بار پیش از این آزمایش شده و آزمایش‌های بیشتر آن برای تابستان سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

سی‌ان‌بی‌سی به نقل از کارشناسان خود گزارش داد که چنین سلاح‌هایی می‌تواند به ایجاد تعادل در درگیری‎های آینده کمک کند چرا که این سلاح تدابیر ضد حمله‌ای را پس از شلیک انجام می‌دهد که قابل نفوذ در هر سامانه پدافند موشکی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه