فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان:

محیط‌بانان استان گیلان به جلیقه‌های ضدگلوله مجهز شدند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت:‌ محیط‌بانان استان گیلان به جلیقه‌های ضدگلوله و سایر تجهیزات پیشرفته مجهز شدند.

محیط‌بانان استان گیلان به جلیقه‌های ضدگلوله مجهز شدند

به گزارش ۸دی، ساسان اکبری‌پور اظهار داشت: محیط‌بانان استان گیلان با توجه به شرایط ویژه استان در حوزه‌های مختلف برای نخستین بار در کشور به انواع تجهیزات پیشرفته مورد نیاز حرفه محیط‌بانی و جلیقه‌های ضد گلوله مجهز شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان عنوان کرد: با توجه به اینکه شکارچیان غیرمجاز و سودجویان اغلب به امکانات و تجهیزات پیشرفته‌ای مجهز هستند بنابراین ایمنی و جان محیط‌بانان همواره در این تقابل نابرابر در معرض خطر و تهدید قرار می‌گیرد.

اکبری‌پور با بیان اینکه این تجهیزات در پاسگاه‌های هفده‌گانه گیلان در حال استفاده است افزود:‌ علاوه بر این‌ها قصد داریم تا پایان امسال نسبت به فراهم کردن ‌لوازم،‌ موتورسیکلت و یا سایر ماشین‌آلات مورد نیاز محیط‌بانان سراسر استات گیلان اقدام کنیم.

وی به تلاش‌های انجام شده در سال‌های اخیر جهت تجهیز محیط‌بانان اشاره کرد و بیان داشت: ‌امیدواریم با برنامه‌های مدون و مستمری که در بحث تجهیزات و ما‌شین‌آلات مورد نیاز محیط‌بانی در حال اجرا هستند به استانداردهای معمول نزدیک‌تر شویم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ‌استان گیلان تعداد شهدای محیط‌بان گیلان را ۱۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: بسیاری از این شهدای گرانقدر عرصه محیط زیست استان گیلان به صورت ناجوانمردانه توسط شکارچیان غیرمجاز و یا سودجویان به شهادت رسیده‌اند.

اکبری‌پور محیط‌بانی در گیلان را کمی متفاوت‌تر از سایر نقاط کشور خواند و ابراز داشت:‌ با توجه به اینکه گیلان و شهرستان رشت از متراکم‌ترین مراکز استان محسوب می‌شوند اقداماتی نظیر شکار غیرمجاز،‌ تصرف و تخریب محیط‌ زیست در آن رو به افزایش است.

وی کمبود نیرو و محیط‌بان را از مشکلات سازمان حفاظت محیط‌ زیست ‌گیلان دانست و عنوان کرد:‌ در حال حاضر در کل استان گیلان تنها ۲۰۰ محیط‌بان فعالیت می‌کنند و این آمار با توجه به نیازهای استان و افزایش عوامل و موارد تخریب محیط زیست بسیار کم است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان دیگر مشکلات محیط‌بانان را متذکر شد و تصریح کرد:‌ لزوم کاهش ساعات کاری محیط‌بانان،‌ توجه به مسائلی نظیر معیشت و اقتصاد آنان در کنار بحث کمبود نیرو از جمله مشکلاتی است که باید نسبت به رفع آن‌ها اقداماتی انجام شود.

اکبری‌پور به اجرای طرح سرباز محیط‌بان جهت برآورد برخی نیازهای کمبود نیرو اشاره کرد و افزود:‌ با توجه به اینکه یگان حفاظت محیط زیست گیلان زیرمجموعه پلیس‌ پیشگیری استان قرار دارد طرح سرباز محیط‌بان با همکاری دوجانبه در سطح پاسگاه‌ها اجرا می‌شود.

وی ارائه آموزش‌ها از سطوح پایین و ابتدایی در مدارس را گامی مؤثر جهت تقویت فرهنگ دوستی با محیط زیست ارزیابی کرد و بیان داشت:‌ برای نیل به این هدف در حال حاضر طرح یک ساعت با محیط‌بانان در سطح بسیاری از مدارس استان گیلان در حال اجرا است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان آشنایی دانش‌آموزان با مسائل زیست‌محیطی و نحوه فعالیت محیط‌بانان را ضروری خواند و گفت:‌ ارائه آموزش‌های پایه‌ای به کودکان می‌تواند در شکل‌گیری جامعه‌ دوستدار محیط‌ زیست مؤثر واقع شود.

اکبری‌پور به موضوع بازدید مدارس از موزه تاریخ طبیعی استان گیلان نیز اشاره کرد و اظهار داشت:‌ برای این منظور مدارس سراسر استان گیلان می‌توانند با استفاده از تخفیفات ویژه نسبت به امر بازدید دانش‌آموزان از گنجینه‌های تاریخ طبیعی گیلان اقدام کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه