رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

۴۰ هزار تن برگ سبز چای از باغات شمال برداشت شد

رئیس سازمان چای کشور گفت:‌ امسال تاکنون بیش از ۳۹ هزار تن برگ سبز چای اعم از درجه یک و درجه دو از باغات چای شمال کشور برداشت شده است.

۴۰ هزار تن برگ سبز چای از باغات شمال برداشت شد

به گزارش ۸دی، محمد‌ولی روزبهان اظهار داشت‌:‌ کشاورزان چایکار شمالی از ابتدای سال زراعی امسال تاکنون بیش از ۳۹ هزار تن برگ سبز چای از اراضی خود برداشت کرده و به کارخانجات چایسازی تحویل داده‌اند.

رئیس سازمان چای کشور عنوان کرد:‌ طبق آمار میزان برگ سبز برداشت شده درجه یک توسط چایکاران شمالی ۳۰ هزار و ۴۸ تن و میزان برگ سبز درجه دوم تحویل داده شده به کارخانجات نیز حدود ۹ هزار و ۴۴ تن تخمین زده می‌شود.

روزبهان خاطرنشان کرد:‌ در مجموع بیش از ۳۹ هزار تن برگ سبز چای درجه یک و درجه دو از ابتدای شروع سال زراعی جدید توسط کشاورزان چایکار شمالی و با ارزش ۹۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برداشت شده است.

وی تعداد کارخانجات فعال چایسازی را برشمرد و افزود:‌ برای سال زراعی جدید سازمان چای کشور با تعداد ۱۴۹ کارخانه چایسازی در مناطق مختلف استان‌های شمالی جهت دریافت برگ سبز چای قرارداد همکاری منعقد کرده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه هم‌اکنون ۷۵ کارخانه چایسازی در شمال فعال هستند بیان داشت:‌ با توجه به پایان مرحله نخست برداشت برگ سبز چای تعدادی از کارخانجات فرآوری چای نیز به طور موقت فعالیت خود را به پایان رسانده‌اند.

روزبهان میزان چای خشک استحصال شده را نیز برشمرد و عنوان کرد:‌ کارخانجات چایسازی فعال در سراسر استان‌های شمالی کشور تاکنون موفق به تولید و استحصال ۸ هزار و ۸۰۰ تن چای خشک در مجتمع‌های فرآوری خود شده‌اند.

رئیس سازمان چای کشور به موضوع پرداخت مطالبات چایکاران اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در روزهای گذشته مقدار اندکی از این ‌وجوه پرداخت ‌شد اما به محض تأمین اعتبارات لازم به زودی نسبت به پرداخت مقدار زیادی از مطالبات اقدام خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه