مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان:

۵۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد گیلان پرداخت می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان ‌گفت:‌ تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام جهت اجرای طرح‌های خود اشتغالی به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌شود.

۵۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی به مددجویان کمیته امداد گیلان پرداخت می‌شود

به گزارش ۸دی، علیرضا محمدی اظهار داشت:‌ کمیته امداد امام خمینی استان گیلان در راستای برنامه‌های حمایتی و اجرای طرح‌های خوداشتغالی، تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعتبار به مددجویان خود در سراسر استان گیلان پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گیلان عنوان کرد:‌ برای آغاز طرح‌های اقتصادی، ۲۰ میلیون تومان از منابع بانکی و برای توسعه طرح‌های خوداشتغالی ۳۰ میلیون تومان از سوی صندوق نیازمندان ولایت کمیته امداد استان گیلان تسهیلات اعطا می‌شود.

محمدی به میزان تسهیلات پرداختی سال گذشته اشاره کرد و افزود:‌ کمیته امداد امام خمینی استان گیلان در سال ۹۶ با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان به ۵ هزار نفر از مددجویان و متقاضیان دریافت تسهیلات، وام‌های خوداشتغالی پرداخت کرده است.

وی‌ توانمندسازی مددجویان را از سیاست‌های اصلی کمیته امداد امام خمینی خواند و گفت:‌ یکی از برنامه‌های اصلی و اولویت‌دار کمیته امداد امام خمینی استان گیلان ورود جدی به بحث توانمندسازی مددجویان در حوزه‌های فرهنگی،‌ اجتماعی و اقتصادی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان از شناسایی خانواده‌های نیازمند دریافت تسهیلات سخن گفت و اظهار داشت:‌ برای این کار الگوی خاصی از سوی کمیته امداد تعریف شده است و بر مبنای آن نسبت به شناسایی و اعطای تسهیلات به افراد اقدام می‌کنیم.

محمدی با بیان اینکه طرح استعدادسنجی در میان خانواده‌های تحت پوشش اجرا می‌شود تصریح کرد:‌ بر اساس این طرح افرادی اعم از زنان سرپرست خانوار،‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و یا افرادی که به نحوی توانایی کار داشتند مورد شناسایی قرار گرفتند.

وی از تکمیل طرح‌های توجیهی اشتغال برای افراد شناسایی شده خبر داد و عنوان کرد:‌ قبل از اعطای تسهیلات به این مددجویان افرادی که دارای مهارت بودند شناسایی شده و کسانی هم که فاقد مهارت بودند تحت آموزش‌های ویژه مهارتی و مرتبط شغلی قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان طرح‌های توجیهی اشتغال را در راستای مهارت هر کدام از مددجویان خواند و گفت:‌ پس از کسب مهارت‌های شغلی لازم کمیته امداد امام خمینی نسبت به اعطای تسهیلات به مددجویان علاقمند و متقاضی اقدام می‌کند.

محمدی همکاری‌های مشترک کمیته امداد امام خمینیگیلان با سایر دستگاه‌ها را متذکر شد و بیان داشت:‌ سازمان فنی و حرفه‌ای از آن دسته نهادهایی است که در امر مهارت‌آموزی همکاری‌ تنگاتنگی با کمیته امداد امام خمینی استان گیلان‌ دارد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های مهارت‌آموزی در سال ۹۷ نیز با جدیت ادامه پیدا می‌کنند افزود:‌ از اهداف برگزاری این دوره‌ها آشنایی مددجویان گیلانی با طرح‌های اشتغال‌زایی و استفاده مطلوب از تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد امام خمینی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گیلان دیگر طرح‌های مربوط به اشتغال‌زایی را برشمرد و گفت:‌ یکی از برنامه‌هایی که امسال به‌دنبال اجرایی کردن آن هستیم استفاده از ظرفیت زنان سرپرست خانوار و یا فرزندانشان در حوزه کودک ‌یاری و نگهداری از سالمند است.

محمدی از انعقاد تفاهمنامه‌ با سازمان‌های مرتبط خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ ایجاد فرصت شغلی در قالب طرح کاریابی از جمله‌ برنامه‌هایی است که کمیته امداد امام خمینی گیلان در حوزه نگهداری از سالمندان و یا کودک‌یاری برای آن برنامه خاصی تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه از افراد علاقمند برای ورود به این حوزه شغلی حمایت‌های خوبی انجام می‌شود ابراز داشت:‌ دادن آموزش‌های لازم بدون نیاز به پرداخت هزینه خاصی و پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی متقاضیان به مدت دو سال از جمله این اقدامات حمایتی است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه