سکته مغزی در مردان چه علائمی دارد؟

بسیاری از علائم و نشانه‌های سکته مغزی برای مردان و زنان یکسان است ؛ اگرچه برخی از آن‌ها در مردان شایع‌تر است. طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، سکته مغزی در زنان شایع‌تر و کشنده‌تر است، درحالیکه مردان بیشتر در سنین جوانی دچار این مشکل می‌شوند.

سکته مغزی در مردان چه علائمی دارد؟

به گزارش هشت دی، گروهی از محققان در مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۹ تفاوت‌ها در چگونگی تاثیر سکته مغزی بر مردان و زنان را بررسی کردند و دریافتند شایع‌ترین علائم در مردان شامل موارد زیر است:

مشکل در حفظ تعادل، ضعف در یک سمت بدن و بی‌حسی در سمت دیگر بدن.

زنان بیشتر دچار علائمی همچون احساس گیجی، سر درد و تغییر در وضعیت روانی می‌شوند هر چند ممکن است این علائم در مردان نیز ظاهر شود. همچنین از آنجایی‌که علائم سکته مغزی در مردان شناخته شده‌تر است، تشخیص سریع‌تر انجام شده و زمان بین سکته و درمان کاهش می‌یابد.

از شایع‌ترین علائم سکته مغزی که دانستن آن‌ها به فرد کمک می‌کند شامل موارد زیر است:

افتادگی یک سمت از صورت، ضعیف شدن دست‌ها، به سختی صحبت کردن. زمانیکه فرد هر یک از این علائم را مشاهده کند باید در زمان طلایی کمک‌های درمانی را دریافت کند.

به نقل از مدیکال نیوز تودی، همچنین از آنجایی که مردان بیش از زنان در سنین جوانی دچار سکته مغزی می شوند، بدن این بیماران روند بهبودی را بهتر طی می‌کند. هرچند، روند بهبود پس از سکته مغزی به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه